Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakker under Blu Ray avspilling

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har kjøpt inn ett nytt skjermkort til en eldre pc jeg har i håp om at jeg kunne få blu ray avspilling på den.

Problemet er at det hakker veldig under avspilling i Power Dvd 8, har krysset av for GPU akkselerasjon med ATI Avivo.

Maskinvare:

Windows 7 64 bit

Semptron 2600+ 1.6Ghz(Socket 754)

1.5Gb DDR ram

Radeon HD4350 512Mb AGP 8x Low profile (Catalyst 9.10 Hotfix driver)

LG CH10L20 BD-Rom

Hva er i veien her?

Takk!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å google litt, ser det ut som det er flere ting som spiller inn her. For det første har du jo den kjipeste AMD cpuen, og du har jo heller ikke lagt så veldig mye i et skjermkort. Hadde du kikka litt rundt på nettet, hadde du sett at de anbefaler minimum Athlon64 2Ghz CPU, noe som igjen tilsier at du må oppgradere en utgått standard, og det vil ikke lønne seg. Like greit å se seg om etter et billig AM3 system med en grei cpu, litt sprekere PCI-E skjermkort og heller bruke det til avspilling av Blu-Ray.

Min HTPC med blu-ray drev har en Q6600 og et Nvidia 9400 skjermkort, og den klarer jobben, selv om skjermkortet er litt svakt.

Lenke til kommentar

Prøvd med Powerdvd og VLC med GPU akkselerasjon..

Etter at jeg overklokket og installerte 32bits OS fikk jeg spilt av DVD men lyden (over HDMI) hakker veldig og til tider kutter ut..

CPU'en jobber ikke på maks så det må jo være skjermkortet som ikke holder det ATI lover i det hele tatt!..

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Prøvd med Powerdvd og VLC med GPU akkselerasjon..

Etter at jeg overklokket og installerte 32bits OS fikk jeg spilt av DVD men lyden (over HDMI) hakker veldig og til tider kutter ut..

CPU'en jobber ikke på maks så det må jo være skjermkortet som ikke holder det ATI lover i det hele tatt!..

I din andre post skriver du at du bruker en 200w PSU. (HIS anbefaler 300w minimum)

Med tanke på at du også overklokker. (= mer trekk fra PSU)

Kan hende den ikke gir nok power til skjermkortet ditt. (Kortet klokker seg ned)

Er sikkert en "billig" PSU som trolig ikke gir mer en 70-75% max av oppgitt effekt

Lenke til kommentar

Har nå byttet til ett HD4650 med ekstern molex tilkobling..

Denne fungerer mye bedre!

Får nå spilt en stund før det kan begynne å hakke litt i lyden..

CPU'en går veldig høyt så tror det er denne som er begrensingen nå.

Finnes det noe software som krever mindreressurser av maskinen for å spille av Blu Ray enn Power DVD 8..

Er feks 10 mer effektiv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...