Bjonski Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ikke spilt CoD4 på en stund men installerte det igjen da jeg fikk ny pc(specs i signatur). Har tidligere spilt det på følgende maskin: AMD Athlon 64 X2 6000+ 4GB 800mhz ram nVidia 8800GT 512MB Kan huske at spillet kjørte helt smooth på min forrige maskin, men på min nye maskin har jeg 40-60 FPS og helt nede i 20 FPS i smoke. Kjører CoD4 veldig dårlig med ATI kort? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har ikke spilt CoD4 på en stund men installerte det igjen da jeg fikk ny pc(specs i signatur). Har tidligere spilt det på følgende maskin: AMD Athlon 64 X2 6000+ 4GB 800mhz ram nVidia 8800GT 512MB Kan huske at spillet kjørte helt smooth på min forrige maskin, men på min nye maskin har jeg 40-60 FPS og helt nede i 20 FPS i smoke. Kjører CoD4 veldig dårlig med ATI kort? Er det samme maskin med nytt kort ? Hvis så så bør du avinnstallere alle skjermkortprogrammmer til ATI og NVIDIA inkl. drivere for så å kjøre Driver Sweeper og til slutt innstallere nyeste ATI Catalyst med drivere. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Det er helt forskjellig maskin, som det kommer fram ved å se på maskinvare. Andre spill kjører utmerket, men COD4 kjører ikke glatt. Endret 5. oktober 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ville alikevel prøvd å avinnstallere ATI programm og drivere, kjøre Driver Sweeper på ATI og NVIDIA programmer og insatllert ATI Catalyst og drivere på nytt. Har du sjekket hva benchmark normalt ligger på 5870? Tror du skal klare 150+ i gjennomsnitt. Enkelte spill kan også være dårlige på 4 kjerner enn 2 kjerner, men virker litt borti natta med ditt oppsett. Sett alle innstilliger for 3D i Catalyst til aplication managed slik at ikke AA o.l. styres fra 2 programmer. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal kjøre driver sweep på en nylig innkjøpt harddisk med bare en install av ATI driveren. nVidia har aldri vært installert på denne harddisken. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Testet litt på en egen server uten andre spillere. Fikk 91 FPS ved å se opp i skyene, har hørt om andre som capper på 200 fps. Laveste FPS jeg klarte å framtvinge på banen "Overgrown" var 39 ved å se på en stridvogn som stod i flammer samtidig som jeg tømte magasinet. Som sagt i førsteposten så er FPS lavere online pga. andre spillere, smoke osv. Dette høres ikke "ok" ut, men samtidig så yter andre spill meget bra. F.eks Mafia II får jeg 90.1 FPS gjennomsnittlig. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Fant ut av problemet. Hadde aktivert AA/AF i CCC og ingame. Valgte at AA og AF skulle være programstyrt i CCC og da fikk jeg høy FPS. Ligger vel på 160-200. Endret 7. oktober 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Med en ordentlig config vil du lett klare 333 fps :> Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Med en ordentlig config vil du lett klare 333 fps :> Så synd at skjermen han bruker neppe kjører på mer enn 60hz = 60fps. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Med i7 750 og 480 får jeg rundt 250, men har kappa på 125. Min skjerm er 75 Hz Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Med en ordentlig config vil du lett klare 333 fps :> Så synd at skjermen han bruker neppe kjører på mer enn 60hz = 60fps. ...in-game FPS, ikke hva øyet faktisk ser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå