Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bmw 525 TD IKKE Start! HJELP!

Anbefalte innlegg

Her idag da jeg skulle ut en tur så ville plutselig ikke bilen starte. Har aldri opplevet noe lignende. Kjørte jo bilen igår, også idag var det ikke noe som helst tegn til at den ville starte. Motoren ble dratt rundt men ingen tegn til at den i hele tatt prøvde og starte.

Tror dette kan ha sammenheng med at jeg satte på tuningchip på den igår, og den funket som det har gjort før. ( Har hatt den av pga eu kontroll) Så jeg regnet med at den var problemet så jeg koblet av chippen og prøvde og starte men ingen tegn.

Har sjekket om det kom noe diesel som det ikke gjorde. Prøvde og ta ut det hvite rele'et på høyre side, da lyste tenningen og dyselampen konstant i displayet så da rekner jeg med at det er i orden. Tok også ut det svarte releet men det ble ingen forskjell, vet ikke hva det er for?

Rekner med at det er dieselpompa som kanskje har gått sund, den koster jo BARE 24tusn ny. Blir det billigere og selge hele skitn jo. Noen som vet hva som kunne ha skjedd? Har den elektriske dieselpumpa tatt kvelden eller? Det er vell en formue for en ny?

Ingen som har opplevet lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du syns det høres litt komplisert ut, så kan du koble av noen drivstoffslanger i motorrommet og se om det pumpes fram der. Du kan også koble ut dysene og se på den måten.

Dieselfilter pleier å ligge i motorrommet, og er gjerne den letteste måten å finne slanger som kobles lett fra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...