Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klump til venstre på halsen

Gjest hr.hals

Anbefalte innlegg

Gjest hr.hals

Hei!

Jeg har hatt en klump rett over midten, til venstre på halsen. Når jeg har hodet fremover, er den rett under haka, men på halsen. Den syns ikke, men jeg kjenner den. Det er ikke en av de to lymfeknutene rett under kjevebenet, men mer midt på. Det gjør ikke vondt når jeg klemmer på den, og den er ganske myk. Etter hva jeg kjenner når jeg klemmer på den, vil jeg tro den har en diameter på ca 5mm, kanskje noe mer.

Har vi flere kjertler og sånt der, og kan dette bare være noe som har hovent opp? Eller kan det være noe fy-fy?

Føler ikke det er vits å gå til lege siden den ikke gjør vondt, så jeg spør her først.

Håper på gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe så digg som en fettklump. Så vidt jeg har lest er det bra at den er myk og at det ikke gjør vondt å klemme på den. Har et par slike selv og det er vist ikke så uvanlig.

Men ikke ta det jeg sier som fakta. Det er altid best å bruke 10 minutter hos fastlegen din.

Lenke til kommentar
Gjest hr.hals

Takk skal du ha. Jeg søkte litt rundt etter fettklumper nå, og kom til en side hos lommelegen. Det kan tyde på at det er noe sånt jeg har. Hvis den ikke vokser, eller gjør vondt, tenker jeg at jeg bare lar det være inntil videre. ;-)

Hvis det er flere som har mulige forklaringer, blir jeg glad for å høre de også.

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...