soela Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Bruker: soela Brennvidde: 150mm Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon EOS 5D MkII, Sigma 150mm f/2.8 macro Litt sent ute, men de første dagene av oktober ble litt hektiske. Uansett her er de 3 første bildene fra meg. 1.Oktober f/3.5 - 1/80 - iso 640 Startet med et makrobildet av en furu som badet i kveldssol 3.Oktober f/2.8 - 5" - iso 12800 Objektet man fotograferer trenger vell nødvendigvis ikke være så nært selv om man bruker makrolinse, Andromeda galaksen ca 2,5 millioner lysår unna. (Litt mye vind denne kvelden så bilde kunne nok vært litt skarpere) 4.Oktober f/4 - 1/200 - iso 320 Høst i fjellet Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Wow, 3. oktober var ikke akkurat det jeg vil kalle nærbilde nei. Dette er kun med 150mm'ern? Overraskende bra i så fall. Dagens var pent. Fine høstfarger oppover stupbratt fjellside. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 3. var imponerende! Virkelig! Sånt kan man ikke se med det blotte øyet vel? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Flott bilde av Andromedagalaksen. Andromedagalaksen kan sees med det blotte øye, men de fleste ser den ikke på grunn av all lysforurensingen fra byer og tettsteder. Jeg er så heldig at jeg kan stikke på fjellet, og får da førsteklasses utsikt til kosmos. Men i grunn kan alle det, selv om avstanden for enkelte er lengre til uberørt og lysfri natur. Det ble en digresjon, tilbake til bildet. Meget bra jobba! Endret 5. oktober 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
soela Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 k.n.b: Takk, for pene ord. Joda det er kun med 150mm, riktig nok litt croppa Originalen iamluka: Takk. Som KSolfjeld sier så kan Andromeda galaksen sees, men man er avhengig av at det er skikkelig mørkt. KSolfjeld: takker og bukker. Så til dagens bilde, har både blåst og regnet her i dag, men greide å lure meg en snartur ut. 6.Oktober f/4 - 1/160 - iso 1250 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Pene fargerkombinasjoner du har fanget her. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Fine farger ja! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Fine farger ja! Helt enig. Fikk skikkelig høstfølelse her. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 En flott serie, soela! Og velkommen til forumet! 1. oktober var nydelig - knudrete bark og mose gir assosiasjoner til bergknauser og granskog. Andromedagalaksen var spennende, og den komprimerte fjellveggen gir assosiasjoner til en malt van Gogh-himmel. For en skala! Blåbærbildet var også flott - sarte, delikate farger - gir et nydelig sart inntrykk. Gleder meg til å følge videre bilder på forumet, og ikke minst oktoberfesten! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det var virkelig intense farge på de bærene. Kanskje ikke så dumt med regnet tross alt (det hjelper på fargene å bli kvitt sola i alle fall). Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Wow, strålende start på festen! Imponert over andromedabildet, jeg har aldri fått til et godt bilde av stjernehimmelen, må nok jobbe litt med det. Og barken med vann og mose den 1. er nydelig. Og så blåbærene (eller Tryte?) da, vakkert! Gleder meg til å følge fortsettelsen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Mye pent her, men liker blåbærbildet best. Flotte farger og intressant komposisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå