Arntsen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Står litt fast med hva jeg skal gjøre. Har fast ip fra NextGentel, og "adresse" på dynDNS som peker rett til ip´en min. Problemet er bare at jeg da kommer rett til login på inteno routern fra NextGentel. Jeg vil komme rett til servern som står bak (ett par hakk bak faktisk) Det jeg trenger hjelp til der følgende. Route "all" trafikk til DIR-655 som står koblet til inteno routeren. Også route dynDNS siden min til homeserveren. Dette skal vel la seg gjøre? Kan du noen please hjelpe meg med en "trinn for trinn" forklaring.. For jeg skjønner PENT lite nå... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er det FTP overføring det er snakk om eller vil du bare kunne "fjernstyre" serveren? I siste fall fungerer Teamviewer enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Grunnen til at du kommer rett til routermodem er at den har webtjeneste kjørende på port 80. Det beste du kan gjøre er å logge inn på routermodemet (koble PC til det og logg inn http://10.0.0.1 ). Du går så inn i meny og velger bridge mode i stedet for PPPoE. Deretter logger du inn på DIR-655 og setter den opp med PPPoE, user og passord. Er du usikker på hvordan det gjøres, så post hvilken modell routermodem du har. Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Inteno`en er en X5668. Kan jeg sette den i bridge? Virker ikke sånn utifra hva jeg kan lese på siden dens. Ja, blir for å ha ftp tilgang ja.. Det er en HP HomeServer... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Som sagt over er det enkleste om du kan sette rutermodemet i brigde og la D-linken håndtere trafikken. Dette forutsetter imidlertid at du ikke er avhengig av å koble enheter til Inteno boksen da denne kun vil fungere som et Modem. Sørg for at du har brukernavn og passord til NextGenTel samt ev. annet nødvendig oppsett før du starter. 1. Sett Inteno boksen i brigde som nevnt over. Bruksanvisningen til boksen finner du feks. her: http://www.netmedia.fi/pdf/Inteno_Manual_X5668_X5668U_Eng_PA1.pdf Det er ikke nødvendig, men jeg ville for ordens skyld også ha slått av DHCP server i Inteno boksen samt WLAN. 2. Kabel fra en av LAN portene på Inteno boksen til Internett pluggen på D-Linken. Sett opp D-Linken med PPPoE samt bruker-ID og passord. "Reconnect Mode = Allways On". 3. Under Setup - Network Settings anbefaler jeg at du gir D-Linken en IP adresse i samme range som Inteno boksen selv om det heller ikke er strengt tatt nødvendig. Feks. 10.0.0.2 4. Slå på DHCP server og la D-Linken dele ut feks. 10.0.0.10 til 10.0.0.50. 5. Enable DCHP reservation og tast in MAC adressen til serveren og gi denne feks. IP adressen 10.0.0.10. Da vil serveren alltid få samme IP. 6. Under Tools - Dynamic DNS enabler du Dynamic-DNS og taster inn dine konto-data hos DynDns. Da vil D-linken sørge for å oppdatere koblingen mellom DNS navnet og din eksterne IP adresse. 7. Under Advanced - Virtual Server åpner du så de nødvendige portene til serveren (10.0.0.10 i eksempelet) Når dette er gjort er det mulig du må åpne portene i din SW brannmur også. Dette funker glimrende hos meg! :-) 1 Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Tusen takk for MEGET godt svar! Eneste problemet er at jeg forsøkte å sette opp Intenoen i "modem"-mode istad, det funka ikke... Eller lettere sagt, Dlinken nektet å koble opp... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Forsøk å koble ut strømmen på begge boksene i ca. 30 sekunder. Deretter slår du på Inteno boksen først og venter til lampene har stabilisert seg før du slår på D-linken? 1 Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Det har OGSÅ løst seg nå, av en grunn jeg ikke helt vet... Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Trenger jeg å gjøre punkt 6 om jeg bruker homeserver.com direkte fra WHS? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det er jeg ikke sikker på, men det er neppe noen ulempe om du lar D-Linken håndtere den biten også... 1 Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Ja, men DynDNS innstiller, gjelder ikke det KUN for DynDNS.org (/eller nett) Hva skal jeg skrive på de forskjellige? Ja, men DynDNS innstiller, gjelder ikke det KUN for DynDNS.org (/eller nett) Hva skal jeg skrive på de forskjellige? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvis det stemmer at du har statisk IP fra NGT, så behøver du ikke bruke oppdatering på dyndns. Det holder å logge seg inn på dyndns.org og bekrefte IP. Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for all hjelp! Nå er alt meget perfekt i heimen! FTP er oppe, HP HomeServer svarer til ip`en min og nettet er mer stabilt enn når den #¤%#" inteno boksen fiksa PPPoE Admin; Steng Tråd Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Takk for all hjelp! Nå er alt meget perfekt i heimen! FTP er oppe, HP HomeServer svarer til ip`en min og nettet er mer stabilt enn når den #¤%#" inteno boksen fiksa PPPoE Admin; Steng Tråd Vil bare føye til at enkelte ganger må du bytte port i routeren om du har den i bridge. F.eks putte den i tlf1 i stedet for lan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå