macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har du hørt noen klage på Apple fordi de nå kommer med sin egen browser? Hva er forskjellen på Safari og IE? Safari installerer du om du vil ha det. Det kan fjernes helt. IE er integrert i windows. Prøv å fjerne alt som har med IE å gjøre. Hvordan går det? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Apple boikotter ASIO/VST standarden å kjører kun AU. Det var da merkelig? Hva er de vst-plugginsene jeg har installert i osx da? Eller hva med mas-plugginsene? AU er dessuten bedre enn vst. Det har utviklerne også skjønt. Da kjører du en AU-VST wrapper. Det er noe helt annet. Den emulerer VST under AU. Med mindre du den eneste i hele verden som kjører VST under OSX da... Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Appropos tester og andre aktører. Jeg regner med dere har fått med dere at Nvidia beskyldes for å ha "optimalisert" driverene sine for visse benchmarks i 3DMark-03. Det har skapt voldsomt rabalder og protester i alle nerdenes verdens-hjørner. Men det er jo en filleting i forhold til hva Apple driver med. Så hva er det Apple driver med? Kan du forklare litt nærmere? Legg gjerne med litt dokumentasjon... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Greit med Premiere siden Final Cut Pro er bedre. Men hva hvis neste skritt er After Effects, Photoshop og Illustrator? Det er vel kanskje en ønsketenkning fra din side, men det kommer ikke til å skje. Hva er du for en atal type? Klarer du ikke å diskutere dette på en ordentlig måte? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva er du for en atal type? Klarer du ikke å diskutere dette på en ordentlig måte? Mer seriøst enn deg ivertfall... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Appropos tester og andre aktører. Jeg regner med dere har fått med dere at Nvidia beskyldes for å ha "optimalisert" driverene sine for visse benchmarks i 3DMark-03. Det har skapt voldsomt rabalder og protester i alle nerdenes verdens-hjørner. Men det er jo en filleting i forhold til hva Apple driver med. Så hva er det Apple driver med? Kan du forklare litt nærmere? Legg gjerne med litt dokumentasjon... ` Herregud, les tråden da. Hvis du ikke klarer å finne dokumentasjon på dette så er du blind. Apple manipulerer tester ved å teste to systemer mot hverandre på ulike premisser. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva er du for en atal type? Klarer du ikke å diskutere dette på en ordentlig måte? Mer seriøst enn deg ivertfall... Jeg håper bare en moderator spotter dette trollet og banner ham. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva er du for en atal type? Klarer du ikke å diskutere dette på en ordentlig måte? Mer seriøst enn deg ivertfall... Jeg håper bare en moderator spotter dette trollet og banner ham. Sier du! Her er din frase som du spyttet ut med en gang jeg kommer med innlegg: "Ah... Her droppet det inn en fanatiker ja..." Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, prøv å ro deg ned da så skal jeg ikke kalle deg fanatiker mer... Du er jo helt i fistel. Du diskuterer type; Pappa'n min er sterkere enn din... EDIT: Dessuten siterer du meg feil. Det er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, prøv å ro deg ned da så skal jeg ikke kalle deg fanatiker mer... Du er jo helt i fistel. Du diskuterer type; Pappa'n min er sterkere enn din... Det jeg ikke liker med deg er at du går på person-angrep. Hører ikke hjemme her! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hehe... Get serious. Det er du som går på person. Les posten din. Det er stor forskjell på aksjon og reaksjon. MEN siden vi er inne på person; Det er folk som deg som gir Mac et dårlig rykte. Kan du ikke prøve å ha et sunt forhold til et ellers superb verktøy. Mac fortjener mye bedre enn dette. Men la oss bli seriøse igjen: Jeg lurer veldig på hvordan du klarer å kjøre VST native under OSX. Vi er 10.000 Logic'ere som prøver å kjøre alle VST og VSTi pluginsene våre under OSX. Den eneste løsningen så langt har vært en VST-wrapper. Hvordan har du klart det? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har du hørt noen klage på Apple fordi de nå kommer med sin egen browser? Hva er forskjellen på Safari og IE? Safari installerer du om du vil ha det. Det kan fjernes helt. IE er integrert i windows. Prøv å fjerne alt som har med IE å gjøre. Hvordan går det? Her misforstår du poenget. Poenget er at det er en uting at en OS leverandør også er øvrig software leverandør. Det være seg M$ eller Apple. Det er like kjipt at M$ kjører den linja som at Apple gjør. Det er ingen som synes det M$ holder på med er bra for markedet. Forkjellen er at M$ blir kritisert veldig på det av marked og kunder, men i Apple leiren er det helt motsatt. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Gidder ikke krangle med deg samme hvor uenig jeg er i det siste du skrev... Brukte selv en vst-wrapper i os9 ved bruk av Digital Performer. (Som egentlig krever mas-pluggins.) Under OSX vet jeg ikke hvilken vst-wrapper du bruker? Men ta en titt i library/audio/Plug-Ins/ Der finner du disse mappene: VST,MAS,Digidesign,Components,HAL og MOTU Control Surface. Ivertfall hos meg. Det er vel i Components mappa at AU-plugginsene ligger. Det kule er at vst-plugginsene virker i alle audio-program. Installer en plass og bruk dem i flere program. OS9 versjonen av vst-plugginsene virker ikke i osx. Må ha osx versjon. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, tror nok en wrapper er eneste løsningen. Ellers er det vel bare å vente på at alle pluginsene blir releasa som AU. Det store spørsmålet er jo om Steinberg gidder å bruke like mye på tid og ressurser på AU som ASIO/VST da. Det bestemmer vel markedet etterhvert. Og det er at riktig gjengs oppfatning er at AU er bedre enn VST, men det hjelper jo fint lite når vi sitter på så mye VST/VSTi plugins. Det tar nok minst et halvt år til før de fleste pluginsene er tilgjengelige i AU. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Her misforstår du poenget. Poenget er at det er en uting at en OS leverandør også er øvrig software leverandør. Det være seg M$ eller Apple. Det er like kjipt at M$ kjører den linja som at Apple gjør. Vel, mange kjøper mac nettop pågrunn av disse programmene. Fordi dem er av høy kvalitet. Man er altså villig til å betale litt ekstra for å få dette. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, det er sikkert sant det, men prisen er jo at det er langt færre firmaer som er interessert i å utvikle for Mac-platformen. Jeg skulle ønske at Apple kun var en OS leverandør kompatibel med Intel/AMD. Da tror jeg Windows/Linux virkelig hadde fått en réel konkurent. Nå har vel sikkert Apple sine grunner for å holde på hardwaren også, men jeg ville jo tro at siden det er et uendelig mye større marked for Intel/AMD platformer at Apple ville tjene langt mer ved og kun være en OS leverandør. Sånn sett så ville jo alle vunnet på det! I det minste ha en versjon for Intel/AMD platformen også. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tiden vil vise... det begynner vel med iTunes? Kommer ikke den snart for windows? :o Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja... For ikke å snakke om QT! Lenke til kommentar
macrules Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja... For ikke å snakke om QT! Der har du kanskje grunnen til at det ikke er så lurt? Mange som klager over quicktime på pc. Er den dårligere enn mac-versjonen? Vil osx på pc være like bra som osx på mac? Kan det ha noen med hardwaren å gjøre? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tja, da er vi vel ved utgangspunktet for denne tråden. Hva er best hardware, Mac eller PC? Forskjellene er nok der, men de er små. Problemet er eventuelt at Mac mister sin "works-out-of-the-box" fordel, siden third-parties kommer inn i bildet og vil nok slite med litt av de samme tingene som M$, nemlig at ikke alle hardware vendors er like flinke til å skrive drivere, osv. Fordelen er at man får det beste fra Mac-verdenen blandet med det beste fra PC-verdenen, nemlig at du kan sette sammen en maskin akkurat etter dine behov og/eller lommebok. En mer Personal Computer får man jo ikke! sammen med OSX. (og i mitt tilfelle, Logic Audio Platinum). Men en perfekt løsning ville vært om Apple ga ut en OSX versjon for Intel/AMD i tillegg til Mac-OSX. (Litt som SG og Unix/Win...) Da ville de tjent uhorvelig med $$$, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke gjør det. Ang. QT... Ja, den har et par hick-ups på PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå