Gå til innhold

iPhone fryser under samtaler

Anbefalte innlegg

Jeg har en iPhone 3GS som fryser eller restarter når jeg prater. Skjer ofte, flere ganger under hver samtale. Den slutter å reagere og eplelogoen vises i 1-2 min før den kan brukes igjen. Har oppgradert programvaren og den er ikke jailbreaket. Noen tips til hva jeg skal gjøre? Den er ikke ett år enda, kanskje jeg kan klage? Slik den er nå kan jeg ikke bruke den å ringe med annet enn korte beskjeder før den låser seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem og var en feil som fulgte med enkelte enheter ved overgang til iOS 4.0, dette ble således lovt løst i iOS 4.1, som ble sluppet for noen uker siden. Du er sikker på at du har oppdatert fastvaren til 4.1 og ikke 4.0.1? Sjekk dette for sikkerhetsskyld, om du har oppdatert til siste versjon (4.1) og problemet ikke løser seg har du krav på å få telefonen ordnet. Eller ny telefon.

Det er fem år reklamasjon i Norge. Uavhengig av hva Apple sier.

Lenke til kommentar

Det er uholdbart at telefonen slutter å fungere skikkelig etter så kort tid.

Har du forsøkt å gjenopprette fabrikkinsllinger i iTunes?

Om du har den tekniske kompetansen, kan du også nedgradere fastvaren og se om problemet løser seg. Usikker på om det er selve telefonen som er defekt, eller om det kun er programvaren.

Du kan også prøve å drepe _alle_ ressurser (programmer) før du prøver å ringe. Grunnen til at telefonen starter på nytt er at den ikke har nok minne til å opprettholde telefonsamtalen og gjør den den er programmert til for å få mer minne tilgjengelig, altså å avslutte alle ressurser (inkluder telefonsamtalen) for å frigjøre minne, enheten starter dermed på nytt. Dette kan både være maskinvare relatert (altså selve telefonen), eller programvare relatert (iOS versjon).

Som sagt dette var et stort problem for mange i iOS 4.0

Men dette har altså løst seg for de fleste i iOS 4.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...