TheRocky Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei Jeg har plutslig fått et merkelig problem. Alle nettleserne mine har sluttet å virke. Det går ikke ann å åpne internettsider. I Opera skjer det ingenting, i IE kommer det en melding om at "siden kan ikke vises" og FF kommer opp med melding om at tilkobling er avbrutt. Det rare er at msn virker, jeg får svar på ping-tester og FTP virker (fra nettleserne). Nå sitter jeg å skriver dette innlegget i sikkerhetsmodus, nå virker internett helt fint. Altså når Windows kjører normalt virker det som om ikke http virker. Tenkte kanskje det var noen porter som ikke var som de skulle, men siden det virker i sikkerhetsmodus så kan det vel ikke være det ? Håper noen har noen forslag. Takk Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hørtes heller merkelig ut. Har du noen andre PCer i huset du kan prøve med? Se om det skjer der også? Hvis nei; så ligger feilen lokalt på din PC. Hvis ja; routeren eller ISPen din. Du kan prøve fler nettlesere? Om du får lastet de ned, da. Chrome, Firefox. Prøv å kjør de som administrator, og se om det hjelper (høyreklikk, kjør som administrator. Krever bekreftelse, hvis du har det tøvet aktivert). Siste forslaget gjelder kun for PCer med Vista eller Win7 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Dra ut\inn strømmen på routeren\modemet ditt. Vedder en 5'er på at det ordner seg da Iallefall samme symptomer som jeg har hatt flere ganger Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har vista og prøvd alle mulighetene som ajaco har sagt. Merko, når jeg drar ut strømmen på router /modemet mitt så virker internett helt fint. Problemet er at det skjer igjen, internett slutter å virke. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Det finnes sikkert en reset-knapp på modemet ditt, har du prøvd den? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Har du kontrollert maskinen din for virus? Høres ut som du har noe snusk som overbelaster routeren din, som ikke starter i sikkerhetsmodus. Just a hunch. Lenke til kommentar
Kennet1985 Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 Har du sjekket om modemet ikke blir for varmt? har hatt en god del problemer med dette selv, isåfall prøv å flytt modemet til ett sted med bedre luftstrøm, du kan prøve å sette en bordvifte til å blåse på modemet for å se om dette er problemet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 Du har ikke tilfeldigvis Bitorrent kjørende? De kobler ofte til mange andre maskiner, som igjen kan bli for mye for ruteren din. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2010 Du får nevne hva slags router(e) du har. F.eks Speedtouch ST546i. Det høres ut som Merko er inne på det riktige. Har man for mange forbindelser mot nettet, så vil router bli overbelastet. Det som ofte skjer da, er at router ikke klarer å slå opp nettsider (DNS problem). Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg har speedtouch, ja jeg har utorrent kjørende da det skjer. Burde jeg da slette det eller? Endret 14. oktober 2010 av Halmats Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har speedtouch, ja jeg har utorrent kjørende da det skjer. Burde jeg da slette det eller? Bare konfigurere det til å ikke ha så mange aktive seeds og leeches samtidig. Pluss at du skrur ned antall connections det kan ha på. Prøv f.eks 50 connections, og eventuelt skru opp mer om det fortsatt går bra. Ta også å sperr uploadhastigheten til ca 40% av det du har i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå