ThOms-N Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hallo! Dette er ikke noe jeg overhodet har greie på! Situasjonen er at jeg nesten må gjennom gulvet for å clutche. Er dette noe som kan strammes til eller er det ein dyr rep? Hadde problem med clutch på en tidligere bil å da sluret den ved den minste berøring, eller ved kraftig gassing. Derfor har jeg et håp om at dette kanskje kan strammes til på comboen på et vis? Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kjenner ikke til denne modellen, så jeg har bare et helt generelt svar. Det kommer an på om bilen har clutchwire eller hydraulisk clutch. Hvis hydraulisk, kan hovedsylinderen være defekt, men den er vanligvis ikke dyr å skifte. Om noe slurer, er det selve clutchen som må byttes. Men det er vel ikke så relevant i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er nok ganske sikkert at det er hydraulisk clutch på denne for det er det på nesten alle opler. Prøv dette her: Sett bilen i 3 gir med håndbrekket på, kveler du bilen ved bare å slippe clutchen så er det ikke lamellplata som er utslitt Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Er nok ganske sikkert at det er hydraulisk clutch på denne for det er det på nesten alle opler. Prøv dette her: Sett bilen i 3 gir med håndbrekket på, kveler du bilen ved bare å slippe clutchen så er det ikke lamellplata som er utslitt Skal prøve det! Er ikke noe sluring. Det er berre så steike tungt for mine såre fotballankler å bruke clutchen når den tar så langt inne. Litt usikker på om den er blitt værre den siste tida. Føler egentlig ikke det. Er det mulig å etterfylle noe stæsj? Noen som kan ruse en fornuftig verkstedpris? Berre for å ha noe å slå i bordet med. Greit med litt kunnskap, før ein leverer den til ulvene! Hvis hovedsylinderen er defekt? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 HAr du sjekka bremsevæska? Bare å få de til å gi en diagnose på clutchtilstanden. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Har bremsevæske noe med clutchen å gjøre? Det har jeg liggende på boden, så visst det er så enkelt, så kan jeg faktisk reparere selv. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Pleier å være felles væske for bremser og clutch. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Bremsevæsketanken finner som på samme sted i motoren som hvor bremsepedalen sitter inne i bilen. Der er det to merker, max og min. Den skal være opp til max merket. Ja, hydraulisk clutch går på bremsevæsken. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Flott! Må snart skifte bremser, så det kan godt tenkes at væskevivået er litt lavt. Men det får bli ein anna dag, for no treng eg snart båt for å bevege meg på parkeringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå