Gjest anno Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Heisann, det er ei jente jeg liker noe helt ekstremt, og vi har en god tone oss imellom. Det eneste problemet er at det alltid er jeg som må ta initiativet til samtalene. Hun har kanskje startet en samtale med meg 2 ganger på 1 måned. Når vi begynner å snakke, så virker hun veldig engasjert, og vi har veldig ofte lange samtaler, og hun kjenner meg sikkert bedre enn de fleste vennene mine. Hva skal jeg gjøre ? Kan det være at hun bare vil at jeg skal starte samtalene, og gjør dette for å "teste" meg, eller tror du hun enkelt og greit bare er en grei person ? Om det har noe å si, så sender vi alltid hjerter til hverandre når vi sier hadet. Vet det er dårlig skrevet... Men jeg er stormende forelsket, jeg får ikke sove om nettene, og det eneste jeg tenker på er henne. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hm, kanskje du virker litt masete? Eller? Lenke til kommentar
Gjest anno Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hm, kanskje du virker litt masete? Eller? Jepp, det er nettop det jeg tenker selv også. Derfor venter jeg bare på at hun skal skrive... Jeg vil enkelt og greit ikke virke som noen stalker. Men jeg vil ikke bare gi henne opp Hun er en skjeldenhet, vi har så utrolig mye til felles, hun er pen, hun er smart. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Personlig så starter jeg veldig sjelden samtaler med folk. De gangene det er en gnist mellom meg og en annen, er det i 9/10 tilfeller motparten som starter samtalene. Dette kan kanskje få den andre til å føle seg masete, og jeg bør kanskje være litt mer bevist på det. Uansett, poenget mitt var at selv om man ikke starter en samtale, betyr ikke det at man nødvendigvis er uintressert. Selv om det selvfølgelig KAN bety det. Hva personen sier, og hvordan h*n oppfører seg når dere prater er langt viktigere. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Noen er faktisk ikke i stand til å starte en samtale. Jeg vet om mange som rett og slett ikke greier å finne noen god åpningrplikk. Jeg hadde selv det problemet en stund, men nå har jeg fått dreisen på det. Starter med noe random vi snakket om på skolen eller noe sånt. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Trenger da ikke ha en åpningsreplikk? Hei fungerer ypperlig for meg. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du må jo selvfølgelig ikke, men av en eller annen grunn ender alle samtaler som begyner med hei slik: Hei Hei Skjer? Ikke no spess, du? Samme 5 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Karen over har et poeng. Unngå "hva skjer" eller lignende, da det veldig ofte ikke kommer noe bra svar som man kan bygge videre på i en samtale. Da er det bedre å bare bestemme hva man skal snakke om fra starten av. Som for eksempel "Hei! Gjett hva som skjedde med meg i dag da?" Da får du med én gang noe å fortelle og samtalen er i gang. Og back to topic, om noen aldri sier hei til meg når jeg logger på pleier jeg rett og slett å ta opp dette med personen: "Du sier jo aldri hei til meg når jeg logger på " Hva hun kommer til å svare er selvfølgelig umulig å forutsi, men sannsynligvis hjelper det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Tenkte faktisk å starte en tråd om akkurat det samme selv, men da jeg så denne tråden slapp jeg det Har egentlig samme problem selv desverre. At det er jeg som hele tiden starter samtalene, nesten uten unntak. Jeg føler da at jeg maser noe helt forferdelig! Men igjen så tenker jeg sånn at hvis hu absolutt ikke hadde ville snakke med meg så hadde hun heller ikke svart meg hver gang jeg tar kontakt. Men igjen så kan nun jo gjøre det for å være hyggelig(noe hun forøvrig er kjent for å være).. Litt av problemet i min situasjon er jo at vi per nå bor på to forskjellige steder i landet akkurat nå, og det gjør det jo umulig å få til noe som helst fremgang. Vi kommer fra samme sted, men jeg har ganske så lang reisetid for å komme meg hjem. Da er det jo begrenset hvor ofte jeg er hjemme. Man kan jo forsåvidt da kanskje skjønne at hu ikke gidder å ta kontakt selv hvis hun er interesert? Lenke til kommentar
Gjest anno Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Anngående dere som sier at samtaler startet med hei, ikke kan bli noe... Vel, jeg starter de fleste samtalene med henne med nettop dette, og det blir lange samtaler, hvor begge er delaktige. Men jeg lurer liksom på om hun virkelig bare er hyggelig med meg ? Hun er faktisk noe av det snilleste, og klokeste jeg har møtt på Det er helt for jævlig å være forelsket i henne dessverre Jeg håper jeg kan få til en date en gang. Har sagt det litt sånn inndirekte, at vi kan gå en tur sammen (ikke samme ordvalg), da har hun svart Ja Men det er jo så forbaska vanskelig å tyde................. Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Anngående dere som sier at samtaler startet med hei, ikke kan bli noe... Vel, jeg starter de fleste samtalene med henne med nettop dette, og det blir lange samtaler, hvor begge er delaktige. Men jeg lurer liksom på om hun virkelig bare er hyggelig med meg ? Hun er faktisk noe av det snilleste, og klokeste jeg har møtt på Det er helt for jævlig å være forelsket i henne dessverre Jeg håper jeg kan få til en date en gang. Har sagt det litt sånn inndirekte, at vi kan gå en tur sammen (ikke samme ordvalg), da har hun svart Ja Men det er jo så forbaska vanskelig å tyde................. Du kan jo prøve å bruke et mer tydelig ordvalg du også, bare spør om dere skal gå tur sammen, så slipper hun å tyde deg også Lenke til kommentar
Gjest anno Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 ikke helt sånn jeg skrev det heller da, jeg spurte om vi kanskje kunne ta en tur, for å se på noe vi begge har interesse for. Nå skal jeg vente en stund med å ta kontakt med henne selv, og se om hun til slutt gir seg, og skriver til meg... I går måtte jeg gi tapt Jeg føler at jeg må bygge opp mer tilitt hos henne før jeg kan spørre henne helt konkret om å finne på noe. Men det er vanskelig når hun ikke skriver til meg, og jeg vil ikke få henne lei av meg. Men på en annen side, så har vi jo den fryktede vennefellen... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Du må jo selvfølgelig ikke, men av en eller annen grunn ender alle samtaler som begyner med hei slik: Hei Hei Skjer? Ikke no spess, du? Samme Neida. Kan ta et eksempel fra sånn ca 2 min siden jeg. Bare for å motbevise deg. Andreas Jacobsen says hej SML says hyalla halla* Andreas Jacobsen says how u doin? SML says gr8, u? Andreas Jacobsen says suprg8 liks gjort mye nyttig og konstruktivt idag som vanlig, ye? SML says schmø brush oyeah har faktisk trent Andreas Jacobsen says liker det! serr? SML says eneste konstruktive på 1 uke Andreas Jacobsen says nekter jeg å tro på. SML says Andreas Jacobsen says det betyr at du har gjort mer nyttig enn meg noe som lyder helt for ferdelig i hodet mitt SML says wat u been doing? Andreas Jacobsen says sleepin dawg SML says haha Andreas Jacobsen says denne ferien SML says til 5? Andreas Jacobsen says har jeg gjort SML says wow Andreas Jacobsen says 0 nyttig det er helt sjukt SML says har bare slappa av Andreas Jacobsen says og vet du hva? it might be depressing men jeg gir faen i høstferien SML says trenger det etter intens norsk hver dag Andreas Jacobsen says norsk hver dag? hæ? åja eller nei ikke åja hæ? SML says nja, ikke hver dag Andreas Jacobsen says i ferien? SML says nei, lol har bare sovet hele ferien, for å lade opp Andreas Jacobsen says ahh sjæl så skal jeg komme tilbake som et kanonskudd, uten fravær - og med bank A's trust me, i got this bro blank A's SML says same Andreas Jacobsen says straight A's er det vel SML says ja Andreas Jacobsen says faen jeg har vært våken for kort til å kunne formulere meg nå btw, lol http://i51.tinypic.com/2hy9qpv.jpg SML says HAHA; sett den før sjukt lættis Andreas Jacobsen says mhm btw kan jeg bruke denne samtalen til en tråd på diskusjon.no? sensurerer navn skal bare motbevise en fyr som mener at alle samtaler somstarter med hei dør etter 3 sec You have just been used in an Andreas Jacobsen project. SML says Denne altså ? greit for meg trenger ikke sensurere heller, bare kall meg SML elns do wat u want m8 Andreas Jacobsen says ait. kewl. du kommer jo frem i godt lys også har trent og greier! SML says oyeah : > Så er det mer blabla etter det. Er virkelig ingen kunst å prate litt Bare vær deg selv, og prat uformel skit, som jeg gjør her. Edit: Jeg er forresten Andreas Jacobsen. Som det forhåpentligvis skjønte. Endret 6. oktober 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 MSN og sånne chatteprogrammer trenger ikke være noe positivt dersom man opplever det slik som trådstarter. Da er det bedre å møtes i real life. Det er mange som ikke takler å skrive på nett og mange som ikke takler å snakke på ordentlig. Om man føler at nettchatting ikke er noe for deg så bør man prate med personen personlig. Selv er jeg veldig god på msn-samtaler og facebook osv, men dersom det skal bli en god samtale ut av det så må også den andre parten være like flink på det samme. Er f. eks mange som begynner en chat med "hei, sup". Så forteller du what's up, også er det ikke mer fra den andre siden. Hallo, du begynte samtalen, du må jo ha noe å snakke om! Det blir det samme som å ringe noen og forvente at DEM skal starte og drive samtalen. Det er da DU som ringte, da må jo du ta styring av samtalen også. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Personlig så starter jeg veldig sjelden samtaler med folk. De gangene det er en gnist mellom meg og en annen, er det i 9/10 tilfeller motparten som starter samtalene. Men DET går jo ikke opp! Eller kanskje for deg, hvis du tiltrekker deg masete jenter elns. Men mange har jo som prinsipp å ALDRI starte samtaler med noen de er interessert i... og det funker jo ikke i lengden, hvis alle gjør det... Jeg er for å dele ansvaret. Da jeg crushet skikkelig forrige gang f eks, var det JEG som addet på face, HAN på msn, og JEG tok initiativ til første samtale på msn. Og etter det delte vi på, men hett tips: Ikke forbli på msn! Vi snakket liksom på msn i en uke eller to før vi begynte å møtes i virkeligheten. (Nå gikk jo det greit til helvete etterhvert det også, men starten var bra). Men ja, har du tenkt over at hun kanskje ikke starter samtaler med deg fordi HUN ikke vil virke masete? Men du kan jo kommentere det, så får hun i hvertfall bekreftet at hun ikke maser. Da jeg begynte å sende tekstmeldinger med han min, etter at vi hadde begynt å møtes, men før det var helt oppe og gikk, stoppet det etterhvert opp. Så neste gang vi møttes: "Hvorfor har du ikke sendt melding " "Hvorfor har ikke DU sendt melding " Og der var det slutt på PUA-behavior fra meg ass. Hvis du vil sende melding, så send melding. Hvis du vil snakke med henne, så snakk med henne. Hvordan skulle det gått hvis vi konsekvent nektet å snakke med folk vi likte? Endret 7. oktober 2010 av Charlotte Q Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er enig i det du skriver der. Du har dessuten utelatt å skrive delen av innlegget der jeg skriver at jeg bør være mer bevist på det - altså selvkritikk. Det jeg tror det ligger i for min del, er at jeg personlig ikke helt har den store lidenskapen for msn - som mange andre har. Jeg synes det er mye bedre å være sammen irl, og jeg tar derfor sjelden initiativet til å starte en msn samtale. Når det er sagt, så tar jeg i fler tilfeller initiativet til å møtes, før den andre personen gjør dette. Dette fordi jeg trives bedre med faktisk samvær, enn chatting. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du har dessuten utelatt å skrive delen av innlegget der jeg skriver at jeg bør være mer bevist på det - altså selvkritikk. Ja, sry, er bare fan av å ikke qoute hele poster hvis man bare kommenterer en del av det, så blir det tydeligere og ryddigere. Og ja, ser ut til at mange har en alt for stor lidenskap for msn, men msn bygger ikke et forhold. Faktisk samvær Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Møt ho IRL, ta en kaffe på kafe eller no. Jeg er heller ikke god å skrive, men desto bedre IRL. Synes det rett og slett er kjedelig å sitte på pcen å SKRIVE og få et svar. Kroppspråket er vel noe av det som gjør at jeg er mer dyktig IRL, noe man ikke får vist på MSN. Alt kan tolkes feil på MSN og om du sier noe med glimt i øyet er det vanskelig for motparten å kanskje forstå ironien eller whatever. Også er det no dritt å skrive noe til motparten, og sitte å vente på svar, for så å kansje få et "hehe" eller"ja" eller "nei" svar. Det er tålmodigheten jeg ikke liker ved MSN, og venting. Men for de som er gode til å skrive på MSN så er det selfølgelig en fordel, Men jeg liker best ihvertfall å vise meg frem som person og den jeg er. Fordi på msn kan jeg virke kjedelig, noe mange kan virke Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Vi har vel hatt våre erfaringer med jenter gjennom livet, og mine erfaringer har lært meg at om de ikke starter samtaler med deg på msn/sms, så er de dessverre ikke interessert. Det er ihvertfall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Vi har vel hatt våre erfaringer med jenter gjennom livet, og mine erfaringer har lært meg at om de ikke starter samtaler med deg på msn/sms, så er de dessverre ikke interessert. Det er ihvertfall slik jeg ser det. Det er en grei tommelfingerregel som jeg følger selv, hadde aldri giddet å være den som alltid må ta initiativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå