Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 heisann, Har kjøpt meg en mercedes benz e190, er det mulig å kjøpe en dumpventil og montere den slik at den lager en psj lyd? vet det høres teit ut, men har alltid hatt lyst på det siden jeg var liten så bare svar på spm og gidd å kommenter hvor harry det er osv, takk Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du trenger en turbo og dårlig smak for å montere en dumpventil. 1 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 koslig kar du kent, svarer på spørsmål og greier, nei og nei Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 For å få en dumpventil på 190-en din må du ha: Mye penger og tid Gode kunnskaper (evnt. veldig mye penger, så du kan sette bort jobben) Et komplett turbooppsett Hvis du ikke skal virke som en idiot, må du også kjøre på såpass høyt trykk at dumpventilen faktisk har noe for seg. Det betyr igjen at du må bygge en sterkere motor fra bunnen av. Med andre ord: Du får ikke noen dumpventil på 190-en din. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 koslig kar du kent, svarer på spørsmål og greier, nei og nei Nå aner jeg ikke hva du vil frem til her, men joda, det er i grove trekk det du trenger. Du må altså turbokonvertere sigøynerbørsa. Hvis du er fattig student kan du kjøpe fake dumpventil på ebay. Det blir omtrent like kult som å feste papp med klesklyper på sykkelhjul. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kent Touch This svarte deg da han, du trenger turbo for å montere dumpventil. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvis du er den typen som ser på cowboyhatt som en daglig accesory, kan du jo gå for en slik: http://www.youtube.com/watch?v=u1jpJppnseI Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hahaha, fantastisk! Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 det hørtes bare helt grusomt ut da... Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 dette var bedre! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Sånn bortsett fra at Chevellen du linker til ikke har turbo (dermed heller ikke dumpventil). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) dette var bedre! Høres ut som om det er noe alvorlig galt med motoren... Høres nesten ut som om den går på fri eksost, det er nok ikke langt ifra. Eller så er noe annet gjort for å ødelegge den fantastiske lyden til en 8`er. Eller så er det opptaket som er dårlig... Endret 4. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 tatt vekk potta. Denne lyden er jo 1000000 ganger penere en de japanske bilenes dump lyder, men det er jo det nærmeste jeg kan komme så.. Hva tenker dere om effektanlegg og KN filter? dyrt? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg tar ikke sammenligningen mellom amerikansk N/A V8 og wastegate.... Endret 4. oktober 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 tatt vekk potta. Denne lyden er jo 1000000 ganger penere en de japanske bilenes dump lyder, men det er jo det nærmeste jeg kan komme så.. Hva tenker dere om effektanlegg og KN filter? dyrt? Den Chevellen der har ikke "tatt vekk potta". Effektanlegg og KN-filter ligger på rundt 50% av verdien av bilen din og du får ikke merkbart mer effekt, så du får vurdere selv. Sleng på litt harryplast som du snakker om i tidligere innlegg så har du i teorien sløst bort pengene det koster å kjøpe en lik bil på å gjøre din styggere, mer bråkete og mindre verdt. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) KN-filter, eller tilsvarende får du for 1000,- om ikke mindre. Hva eksosen koster varierer med dimensjonen. Men vanligvis starter det på 5000,- for hele anlegget fra katalysator og bak. Dette er forresten penger du aldri kommer til og få tilbake, med mindre bilen din er i eksemplarisk stand. Endret 4. oktober 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 tatt vekk potta. Denne lyden er jo 1000000 ganger penere en de japanske bilenes dump lyder, men det er jo det nærmeste jeg kan komme så.. Hva tenker dere om effektanlegg og KN filter? dyrt? Den Chevellen der har ikke "tatt vekk potta". Effektanlegg og KN-filter ligger på rundt 50% av verdien av bilen din og du får ikke merkbart mer effekt, så du får vurdere selv. Sleng på litt harryplast som du snakker om i tidligere innlegg så har du i teorien sløst bort pengene det koster å kjøpe en lik bil på å gjøre din styggere, mer bråkete og mindre verdt. snakk om å drepe gleden ved å få sin første bil... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 snakk om å drepe gleden ved å få sin første bil... For all del, om skylappene dine er komfortable så er det bare å la de være på. Jeg forteller deg bare realiteten, om du velger å høre på meg er ikke opp til meg å vurdere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 fet bil koster mye. en kjip bil blir ikke fet om du kjøper filter fra biltema, nytt effektanlegg og ett billig body-kit, høres og ser kanskje noe "bedre" ut, men for det første bortkastede penger, og det er antagelig vanskeligere å selge bilen i etterkant. For ingen vil ha en råne-stylet bil som antagelig er kjørt halvt ihjel. Effekten av å bytte filter ligger gjerne opp mot 1-2% etter det jeg har fått med meg, med andre ord, ikke merkbart. Det er umulig å få en bil til å se bra ut og gå merkbart bedre for en billig penge. Forresten, jeg humrer alltid når jeg hører en dumpventil som skriker etter oppmerksomhet, håpløst... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Dumpventil er tøft når det faktisk er et rått bygg, og det er nødvendig, men ellers blir det litt dumt. Diesel med dump blir også for dumt, høres ut som en slapp fis. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bare kjøpt ny bakpotte til to lapper og ikke brukt noe mer på det. Da får du mer lyd uten at det koster mer enn bilen er verdt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå