Gå til innhold

privatskole kontraktbrudd?

treant

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg tar opp tysk nivå 1 (c språk, enkleste nivå). Jeg hadde ikke tysk på videregående, men ungdomskolen... så jeg kan en del grammatikk og ord. Men ikke noe avanserte setninger og ord. Så jeg meldte meg inn på akademiet privatskole, i en tysk nivå 1 klasse. Problemet nå er at siden vi var så få nivå 1 elever, så har undervisningen basert seg på nivå 2 der det er mange nivå 2 elever (skolen prøver å spare penger?)... Som dere sikkert skjønner som blir dette veldig vanskelig. Og dessuten så har vi bare kommet til 1/10 av boka. Og siden vi måtte skaffe oss nivå 2 bøker så bli leksene umulige å gjøre for meg siden alt er komplisert...

Jeg lurer da på om dette er kontraktbrudd på den opplæringen jeg skulle ha? og hva burde jeg gjøre? jeg mener, jeg får ikke noe ut av dette da jeg skal opp i eksamen til vår... og jeg må være tilstede for å lære meg noe, men læringskurven er nesten ikke eksisterende. Burde jeg da kreve å få pengene tilbake samt at jeg burde få lov til å være i nivå 2 klassen selv om jeg har krevd tilbake pengene.

(postet feil under utdanning.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du meldte deg på et nivå 1 kurs, og er tvunget inn i et nivå 2 kurs fordi det var for få påmeldte på nivå 1, så kan du kreve pengene tilbake. Med mindre du fikk valget mellom å bli med i nivå 2 kurset eller få pengene tilbake i utgangspunktet.

Men det forutsetter samtidig at du da ikke kommer på flere timer.

Lenke til kommentar

lurer på om det er noe for tort og svie da? for i bergen så er det ingen andre som tilbyr nivå 1 for øyeblikket, og er 2 måneder ute i skole året samt at jeg har kjøpt nivå 2 bøker...

Er det heller mulig å be om avslag for å vise stor misnøye og bli værende i nivå 2 klassa? må lære meg noe til eksamen til vår...

takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Ville spurt de ansvarlige (ledelsen?) ved skolen.

I utgangspunktet har du vel ikke rett på annet enn å bryte kontrakten og få tilbake pengene, men mulig de vil beholde ihvertfall noe av det du har betalt ved å la deg følge kurset videre. Men det får du kun svar på om du spør de, ikke oss på forumet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...