Ruska Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hei Jeg har nå i det siste merket at det kommer en slags suselyd fra der hvor bensinlokket er. Man legger veldig godt merke til denne lyden. Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg har ikke peiling på bil, så hadde satt pris på hjelp uansett om svaret er å gå til et verksted Bilen er en Audi a4, 1997 modell og gått rundt 170 000 km hvis det har noe å si. Kan også nevne at en gang jeg fylte på bensin, så låste bensinlokket seg helt fast og man måtte bruke en tang til å åpne den. Men den har virket helt fint, er bare denne lyden som dukket opp i dag. Igjen, håper noen kan hjelpe litt her, for tør nesten ikke kjøre lengre EDIT: Lyden forsvinner når jeg tar av bensinlokket. Men kommer igjen når jeg skrur det helt igjen og da blir turtallet ujevnt i 2 sek. Ruska. Endret 4. oktober 2010 av Ruska Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kan hende at bensinpumpa begynner å bli dårlig. Kjenner du at det blåser rundt lokket? Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Nei, er bare en lyd som kommer når bensinlokket er helt igjen. Men jeg skifta lokket idag, og da var lyden borte og turtallet var jevnt. Så problemet er vel løst? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Da har du vel luftinntaket for tanken i lokket, som da vel har blitt blokkert av noe. Resultatet av at denne er blokkert er at det blir undertrykk i tanken, og motoren vil slite med å få bensin ut fra den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Dersom luftingen av tanken går tett, kan undertrykket i tanken bli så stort at tanken kollapser. Kjør bilen nesten tom, og fyll helt opp, for å se om du får på like mange liter som før. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har gjort det og der kom det på like mye som før:) Har aldri vært noen problemer før. Var bare denne lyden som var der en dag og som forsvant da jeg byttet lokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå