vZ Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei! Jeg bor i leir og har en gammel SABA billedrør tv. Det fulgte ikke med noen fjernkontroll, og jeg kjøpte så en universal kontroll. Jeg har NRK1, NRK2, TV2, GET infokanal, Travelchannel, TV Norge, TV3 og NRK 3. Jeg er interessert i å få inn Viasat 4 og TV2 zebra. Jeg finner ingen funksjoner for å søke. Er flere i leiren som har disse kanalene. Hvordan går jeg frem for å søke etter flere kanaler? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 her trenger vi mere informasjon. du sier at du bor "leir". mener du at du her koblet tven til et eget kabelnett uten dekoder ? meg bekjent så bruker GET bare dekodere . det betyr også du må bruke dekoderen til å velge den kanalen du vil se . nå er det slik at mange borettslag ( sikkert et lignede system du er tilkoblet ) sender analoge kanaler via kabelen. de digitale må dekodes for hver enkelt tv med en dekoder. det er sikker derfor du mangler noen kanaler. nå er det også slik at mange tv nettverk har noen egne kanaler som ligger så høyt at ikke alle gamle TV-er kan ta dem inne. selv om tven er gamme så burde du finne noen knapper på tvn som lar deg søke opp flere kanaler. de ligger sikker bak et deksel. du oppgir ikke tv modell for oss som ønsker å søke opp bruksanvisningen . du skriver ikke hvilken universal fjernkontroll du har . noen av disse benytter seg av en kode som må tastes inn for matche hvert merke eller modell. problemet med mage at dise er at man ikke vet hvilken kode som er til hver modell. da måp man forsøke alle kodene. likevel så får man ikke full funksjonalitet i forhold til den originale fjernkontrollen så har man disse som er programmerbare med et program på pcen. da er det langt enklere å få med alle funksjonene man oppgir bare noen parametre for type enhet, merke og modell så finner som oftest programmet kodene og legger inn alle funksjonene. selv har jeg en Harmony fra logitech. Logitech er kjent for å ha den største databasen på dette feltet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå