-Léon- Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hjelper ikke å snakke om det, du har prestasjonsangst/sjenert/lav selvtillit. Eneste måten er vel å ta det store steget med å si "Hei" og ta det derfra. Du kan overanalysere det så mye som du vil, men lite hva vi sier hjelper hvis du ikke tar det steget med å hilse på henne, med eller uten vennegjengen. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Uten vennegjengen i nærheten er ikke noe problem. Men med vennegjengen i nærheten er ett problem. Og hva skjer videre etter ''Hei''? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 det er opp til deg selv å finne ut... lev og lær. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Nå har jeg klippet håret bare basert på at jeg håper hun vil se det og gi ett kompliment tilbake, så sier jeg ''Tak'' og starter en samtale ut av det? Har søkt overalt på internett etter den forklaring på hvorfor det akkurat er vanskelig å prate med hun du liker, men ingen andre. Leter fortsatt uten resultat. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei. Jeg er interresert i en jente i paralellklassen. Hvordan få kontakt med hun?. Jeg er 15 år. Hun er også på min alder. Spiller generelt alder noen rolle her?. Vi har noen felles venner (Rettere sagt 2-4 MAKSIMALT, der bare èn er mye med dem). Jeg er heller ikke særlig sosial, Hvordan blir jeg sosial?. Og hun er ikke den peneste jenten jeg har sett, men hun har ett mere tiltrekkende utseende enn de andre, så neste jente er 5-10 poeng bak, mens de andre kaver ett hav bak henne innenfor mitt syn for hvor pen hun er. Jeg poengsetter. Utifra utseende. Men det er alltid det man har som utgangspunkt når man blir interressert i noen. Det er jo utifra utseende. Jeg vet ikke helt om jeg er forelsket, betatt, interressert eller hva jeg er Altså om jeg er noe lignende eller noe langt ifra? Og at jentene på skolen har en så lav standard, at hun ute i verden hadde vært stygg, men er den peneste på skolen. Men det er noe med henne i motsetning til de andre som gjør meg tiltrukket. Poengsettingen og det over, tror jeg. Men det er noe med hun. Jeg vil egentlig bare ha henne som kjæreste så jeg vet hvor jeg har hun inntill jeg finner ut hva jeg er. Men jeg vet at den veien er feil. (Med andre ord en FF og en som er under mitt eierskap inntill jeg vet hva jeg skal gjøre. Selvom det er en drøm, og ikke en realitet.) Jeg føler at det aldri er noe problem å komme i kontakt med hun og noe av vennegjengen. Men det er bare med mindre jeg starter samtalen med en i vennegjengen, en annen først. Og igjen så vet jeg ikke grunnen til hvorfor de stygge er enkle og de pene er vanskelige å kommuniserer med, leter fortsatt etter teorien om slikt. Men jeg vil heller ikke vise altfor stor interresse fordi det kan avsløres i vennegjengen hennes.Jeg vil ikke vise for stor interresse overfor henne fremfor de andre, fordi det synes. Hun er den som egentlig bare sitter og hører på, så hvorfor ta kontakt med hun fremfor de som snakker. Det vil merkes. Snart for man lov til å dra på butikken i friminuttene. Og storefri er langt ifra noe langt friminutt. Så jeg tror jeg ser henne sjeldnere og sjeldnere. Så noe må gjøres fort... Vet dette innlegget var rotete og masse slik. Men lurer så veldig på det. Hun er singel, det vet jeg. Nei, jeg er ikke den Vendelino eller hvem de sa de trodde jeg var i en annen tråd jeg skrev i. Har jeg gjort det klarere for dere nå, i tilfelle dere lurte litt? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Slapp av kjakan. Ta det helt rolig på mandag, tenk at det er bare en helt vanlig jente. Så tar du et hardt tak om ballene, går bort til henne, starter en samtale med å si "Hei! ". Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Jeg skriver her et handlingsrefferat for morgendagen. Da må du virkelig være fornøyd, for noe bedre enn det, kan vi ikke gjøre. Handlingsreferat for mandag 11/10/2010 Skrivedato: 10/10/2010 Du drar til skolen. Dere har et par skoletimer. I et friminutt ser du at jenta du liker går alene bort til et skap og legger fra seg bøkene. Du skynder deg bort til henne og sier: "Hei!" Hun svarer: "Hei." "Skjer'a?" spør du. Hun synes enten at du snakker litt rart, eller så er det helt vanlig å snakke slik der du bor, og hun svarer så: "Ikke no spesielt." "Gjort noe spennende i høstferien?" spør du. Og så forteller hun hva hun har gjort i høstferien. Etter at hun har sagt det, følger du det opp med å relatere det hun sa til din egen høstferie. Kanskje hun synes det er spennende? Så kommer den tyrannen av en lærer dere har og vil at dere skal ut og få dere frisk luft. "Sånn, alle sammen! Nå får dere komme dere ut og få dere frisk luft. Nå låser vi klasserommet sånn at dere ikke kan herje rundt her," sier hun. Så går dere to og alle de andre ut, og så holder du deg nær henne og fortsetter å snakke om ting du har gjort. Snakk gjerne om folk som du synes er teite, men da må du være sikker på at hun er av samme oppfatning som deg. Du kan foreksempel snakke om at alt blir så mye bedre i videregående, for da kan man gjøre hva man vil og masse rart. Så må dere inn igjen, og der sluttet samtalen. Senere den dagen greide du ikke å få sagt noe mer til henne, men sa "Ha det," da skoledagen var over. Snipp snapp snute, så var mandagen ute. Nå kan noen andre skrive handlingsreferat for tirsdagen hvis de vil ... ? Endret 12. oktober 2010 av tom waits for alice Fjernet snakk om identifisering av bruker. 5 Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg er ikke Kjakan, heller? Første delen av planen kan ikke gå fordi vi ikke går i samme klasse. Hun går adri alene, så jeg får finne hun (og vennegjengen og sette meg ned med alle de og snakke med alle de). Det hadde vært så enklere å få hun på tomannshånd, men hun er så og si ALDRI alene. Heldigvis er hun singel, og ingen andre er på jakt etter henne, som jeg har oppfattet, intill videre. Og hun vet nok at hun er pen sammenlignet med de andre, så jeg kan jo ikke gå den lange veien for å bare snakke med hun, det avsløres. Det er masse problemstillinger. Men det største er at jeg ikke skal avsløre interessen min, da forstår hun alt? Eller? Jeg er under gjennomsnittet av Stygg/Middels (Gjennomsnittet) /Pen. Men jeg har fostått at personligheten gjør deg penere. Snart skal jeg til London, vet dere om noen kule ungdomsbutikker der hvor jeg kan få kjøpt nye kule klær, gutteskjeder, capser osv? Det med tanke på at jeg ikke blir sett på som en Wannabe, men en med min egen stil, jeg også har fortstått faller i interresse. Jeg har litt mage, men den synes ikke. Når jeg er virkelig interresert og forelsket, så drømmer jeg om jenta, og da drømmer jeg faktisk gode råd. Jeg drømmer utifra situasjoner på skolen, og hjelpen herfra, jeg har det som en Video i hodet fortsatt. Men med denne har ikke denne filmrullen kommet inn i meg... Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er ikke Kjakan, heller? Første delen av planen kan ikke gå fordi vi ikke går i samme klasse. Hun går adri alene, så jeg får finne hun (og vennegjengen og sette meg ned med alle de og snakke med alle de). Det hadde vært så enklere å få hun på tomannshånd, men hun er så og si ALDRI alene. Heldigvis er hun singel, og ingen andre er på jakt etter henne, som jeg har oppfattet, intill videre. Og hun vet nok at hun er pen sammenlignet med de andre, så jeg kan jo ikke gå den lange veien for å bare snakke med hun, det avsløres. Det er masse problemstillinger. Men det største er at jeg ikke skal avsløre interessen min, da forstår hun alt? Eller? Jeg er under gjennomsnittet av Stygg/Middels (Gjennomsnittet) /Pen. Men jeg har fostått at personligheten gjør deg penere. Snart skal jeg til London, vet dere om noen kule ungdomsbutikker der hvor jeg kan få kjøpt nye kule klær, gutteskjeder, capser osv? Det med tanke på at jeg ikke blir sett på som en Wannabe, men en med min egen stil, jeg også har fortstått faller i interresse. Jeg har litt mage, men den synes ikke. Når jeg er virkelig interresert og forelsket, så drømmer jeg om jenta, og da drømmer jeg faktisk gode råd. Jeg drømmer utifra situasjoner på skolen, og hjelpen herfra, jeg har det som en Video i hodet fortsatt. Men med denne har ikke denne filmrullen kommet inn i meg... Jeg tror faktisk det er noe positivt med disse dag-for-dag-referatene de skriver opp at jeg skal gjøre, iløpet av ÈN uke så forstår dere mere om meg når jeg kommenterer, og jeg får den infoen jeg trenger. Og en eller annen dag i fremtiden, så vil en av dere skrive Dato og Dag til Dato og Dag, der det innholder; ''Så kysser du henne''. Noe som også er positivt for dere, fordi dere har hjulpet meg med å bli lykkelig. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det du gjør er at du setter deg ned med henne og forklarer situasjonen. Forklar henne at hun gjør det bra hittil, og at hun er en 5-10 poeng foran de andre, men at ting kan endre seg fort. 6 Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tror jeg ignorerer og trykker på ''Rapporter''-knappen på slike innlegg. Dette er i bunn og grunn ett veldig seriøst spørsmål i seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Men tilbake til saken... I morgen er en ny dag. Og en ny mulighet til å snakke med hun. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ikke Bruk jenta som en FF... Å det enkleste er vel bare å prøve å få tak i ho på Face,Msn eller bare å få tak i tlf nr henens å sende ho ei melding!? Ikke vanskelig,egentlig.. Så kommer jo snart snøen så ta en snøball å kast forsiktig på ho å få ho med deg ut i snøballkrig eller noe da vel!? Det er høst ikke vanskelig å finne på noe å gjøre da? Kast noen blader på ho for å få oppmerksomheta hennes!? Gjør dummeting men ikke helt dummeting,men nok til at ho ser deg!?!? Men ikke bruk ho! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 I dag satt hun igjen, og så på andres samtaler. Men jeg klarte bare ikke å få kontakt med hun. Igjen så lurer jeg på hvofor det er så vanskelig å få kontakt med akkurat den man liker :-( Men ingen andre er problem. OPPDATERING (Liten) Nå har det seg slik at 4-5 elever på skolen spør nesten hver gang de ser meg om jeg er forelsket eller interresert i noen. Jeg svarer selvfølgelig ærlig ved at jeg kanskje har ett bedre øye til en, enn til en annen. Men noe stor forelske er det ikke, ennå, men den blir større jo lenger jeg venter. De spør selvfølgelig etter klasse og navn, men da sier jeg; ''Ingen kommentar''. Når det er 4 klasser på trinnet, og jeg nevner enten hvilken klasse det ikke er, eller er, og tar vekk klasser èn for èn, så sitter de igjen med informasjonen om at det er en i den klassen, og da sprer ryktet seg. Derfor sier jeg ikke navn eller klasse osv. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis du ikke er tøff nok å tar mote til deg å bare går bort å prater med ho eller skriver en lapp eller noe.. Så er du nok ikke forelska nok da kanskje? Så la det heller ligge å finn deg ei anna ei? Eller bare bli eldre? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Selvfølgelig er jeg forelsket. Det er jo derfor jeg er redd for å gå bort til hun. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Du tenker for mye.. Ikke tenk bare gjør det! Noen sjanser må du ta her i livet! 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Denne tråden er rapportert av ulike årsaker. La meg fastslå én ting: Vi har gjesteposting av en enkel årsak, det er at folk skal få lov å ta opp problemstillinger de ikke ønsker at skal hefte ved sin person og/eller registrerte brukere. Forsøk på å identifisere brukeren eller gjette hvem det er har ingenting med topic og gjøre, og vil bli slettet. Folk som ikke kan dy seg risikerer reaksjoner... Vi vil etterhvert ta i bruk et system der gjesteposter er linket til en faktisk bruker, men denne linken blir ikke tilgjengelig for hverken brukere eller moderatorer, bare for admins. Forsøk på identifisering vil fortsatt ikke være OK. Så til trådstarter: Det er unødvendig å quote seg selv, og andre for den saks skyld, når posten er etterfølgende. Det er også normalt unødvendig å quote hele førstepost (eller andre poster.) Kopier heller ut de avsnitt/setninger som du vil kommentere. Så er tråden rapportert for bumping. Nå er det slik at gjestepostere ikke kan redigere sine innlegg, derfor er det vanskelig å unngå bumping helt. Bumping er heller ikke ulovlig dersom man har ny ogg reell tilleggsinformasjon. Men prøv å begrense dette. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har visst sagt litt for mye... Før: Ingen visste jeg var forelsket. Nå: - Jeg er forelsket - Hele trinnet vet det - Det sprer seg og sprer seg, sikkert - Til slutt klarer jeg sikkert å lire ut hvilke klasser og personer det IKKE er Jeg har virkelig havnet i trøbbel. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Herligheten! Kan du ikke bare gi det litt tid da!? Ikke ser jeg at du har havna i trøbbel,hvis det er så om å gjørra å holde det hemmelig burde du jo ikke skrive det her inne heller da!? Jeg mener.. Noen kan kjenne ho derre dama å sladre.. Scary? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg