Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket? Hva skjer videre?

Gjest Gutt 15

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 15

Hei. Jeg er interresert i en jente i paralellklassen. Jeg er 15 år. Vi har noen felles venner. Jeg er heller ikke særlig sosial. Og hun er ikke den peneste jenten jeg har sett, men hun har ett mere tiltrekkende utseende enn de andre, så neste jente er 5-10 poeng bak, mens de andre kaver ett hav bak henne innenfor mitt syn for hvor pen hun er.

Jeg vet ikke helt om jeg er forelsket, betatt, interressert eller hva jeg er. Men det er noe med henne i motsetning til de andre som gjør meg tiltrukket.

Jeg vil egentlig bare ha henne som kjæreste så jeg vet hvor jeg har hun inntill jeg finner ut hva jeg er. Men jeg vet at den veien er feil.

Jeg føler at det aldri er noe problem å komme i kontakt med hun og noe av vennegjengen.

Men jeg vil heller ikke vise altfor stor interresse fordi det kan avsløres i vennegjengen hennes.

Snart for man lov til å dra på butikken i friminuttene. Og storefri er langt ifra noe langt friminutt. Så jeg tror jeg ser henne sjeldnere og sjeldnere.

Vet dette innlegget var rotete og masse slik. Men lurer så veldig på det.

Hun er singel, det vet jeg.

Nei, jeg er ikke den Vendelino eller hvem de sa de trodde jeg var i en annen tråd jeg skrev i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Man poengsetter ikke jenter.

2. Om du baserer forelskelse på utseende kommer du aldri langt.

3. Ikke prøv deg på jenta bare fordi du vil ha en midlertidig kjæreste!

4. Er du virkelig forelsket- be henne på kino, kafè eller lignende. På den måten kommer dere på to manshånd og får pratet. Du kan ev. også spørre om hjelp til lekser. Ta henne med på en konsert. Felles opplevelser gir sammhold og samtidig lettere og tettere bånd som igjen kan gi forelskelse. Del musikksmak, men ikke press gjennom din!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hva mener du med å poengsette henne?

Og nei, jeg har ikke snakket med henne. Vi kjenner hverandre nesten ikke.

Vi bare vet at hverandre eksisterer, ikke mere, ikke mindre.

Men hun har ett seksuellt tiltrekkende utseende. Og det er det jeg har som utgangspunkt.

Lenke til kommentar

...så neste jente er 5-10 poeng bak, mens de andre kaver ett hav bak henne innenfor mitt syn for hvor pen hun er....

Det er hva Cubicle Dude mener med å poengsetter jenter.

Siden du ikke vet om du er forelsket eller ei, så kan du begynne smått. Med å be henne ut på kino o.l. som en annen nevnte. Da vil du nok finne ut om du er forelsket eller ikke.

Men hun har ett seksuellt tiltrekkende utseende. Og det er det jeg har som utgangspunkt.

Dette sier vel at du helst bare vil ha sex med henne og ikke noe mer.

Er hvertfall slik jeg tolker det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Nei. Ja. Men vil hun ikke bli kjæreste og kjenner vi hverandre ikke, så vil hun sikkert ikke bli en F***-Friend heller.

Og vi har på ingen måte noe kontakt. Vi vet bare om at hverandre eksisterer.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Vi går på samme skolem på samme trinn. Men ikke i samme klasse. Vi har mange felles venner via skolen. Jeg har ikke noe problem med å snakke med henne. Men å snakke med henne foran andre virker litt rart og vanskelig...

Vi har selvfølgelig kontakt, hvis jeg tar initiativet. Men vi er ikke venner engang.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

GL, hva står det for?

Å selvfølgelig vil jeg noe mere enn vennskap, og hun virker som en snill og følelsesrik jente. Hun beskytter meg hvis folk er slemme mot meg, noe jeg ser på som negativt.

Men jeg har jo problemer med å snakke med henne, men husker ikke hvorfor det er så problematisk å snakke med en man liker, har lest det før.

Så jeg sitter liksom i en annen klasse og ser henne i friminuttene. Og det er det...

Men det må jo komme noe mere også? Jeg er ikke altfor sosial heller.

PS. Er det noe mere dere vil vite for å kunne hjepe meg mere korrekt?

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Det er akkurat slik jeg tenker. At hun føler hun er storesøsteren min som skal beskytte meg, og ikke en som er glad i meg på andre måter. For vi har på ingen måte noe særlig kontakt.

Hva er det jeg bør gjøre neste gang jeg ser hun? Hun er veldig ofte i vennegjengen sin, der jeg alltid SER UT TIL Å VÆRE VELKOMMEN. SER UT TIL. Jeg drømmer om henne hver natt.

Det var en forklaring på hvorfor man ikke turte å ta kontakt med den man likte, men husker ikke hvaslags forklaring det var.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hæææ? Hva mener du med at det er ett eller annet bånd mellom oss?

Ja, vi har felles venner.

Ja. jeg har ingen problemer med å snakke med hun og vennene hennes.

Problemet ligger i den situasjonen der hun beskyttet meg.

Om det var fordi hun så på meg som liten og hjelpeløs? Om det er slik hun er? Om hun liker meg?

Jeg vet at jentene snakker alt for mye med kroppspråket. Og det er jeg godkjent god til å tolke. Men hun har ikke akkurat sendt ut de klareste signalene.

Jeg har hørt masse sånn overtroisk tull om at jentene elsker å høre sitt eget navn, og at man bør si navnet til jenten hver gang man snakker med henne..

Jeg må gjenta dette igjen:

15 år begge to. Vi går ikke i samme klasse, men på samme skole.

Jeg er ikke så god til å følge råd dere gir. Men hvis dere gir eksempler på f.eks. en samtale eller en måte å bevege seg på i diverse situasjoner, så hadde det vært fint, men alt er fint fra dere egentlig...

F.eks. Så har jeg vanskelig for å forstå og ta til meg slike råd:

Start en samtale og før den videre med å spørre hva hun gjør på fritiden.

Det passer meg da bedre å få svar slik:

Du kan starte en samtale slik:

''Hei''.

Hun sier da ''Hei'' tilbake, og du kan spørre henne:

''Hva gjør du på fritiden''.

Du må også gå med ett positivt kroppspråk. (Menes: Ryggen rettet og hodet hevet.)

Det er Høstferie nå, og etter høstferien så får man lov til å gå på butikken. Og når det er 30 minutter pause i storefri. Så er vel planene til de fleste slik:

15 minutter ved å gå til og fra butikken og kjøpe.

Da er det 10 min igjen som brukes på å spise maten sin.

Da er man 5 minutter fri. Og de 5 minuttene vil man vel ikke kaste bort på en man ikke kjenner?

Lenke til kommentar
Og vi har på ingen måte noe kontakt. Vi vet bare om at hverandre eksisterer.

Dette ser ut som et fint sted å starte. Du må ta kontakt med henne, og ikke bare vente til "det skjer noe" av seg selv. Prøv å være litt mer med henne på fritiden, du kommer nok ingen vei med litt friminutt-prat.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Problemer er at jeg har sosiale problemer. Og igjen, uten å vite forklaringen på det, så er det vanskelig å snakke med en jente man liker. Husker ikke helt forklaringen, men mener å ha lest det her.

Og etter at vi har sagt Hei til hverandre, vi to, med en vennegjeng rundt som ser på. Eller uansett om det bare er oss to. Hva skjer videre da? Jeg sitter liksom fast.

Heldigvis så har jeg resten av uken til å forberede meg pga. Høstferie.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

ER det også sant at Kino hindrer deg å komme i vennesonen fordi det er fysisk? Er det fysisk å være stille med 30 folk rundt, foran og bak deg som ser på en film? Man kan heller ikke snakke under filmen.

Uansett. Så provoserer det meg så uuutrolig mye at jeg enda ikke har funnet den forklaringen på hvorfor det akkurat er så vanskelig å snakke til akkurat den personen du liker. Men du har ikke problemer med å snakke til andre personer...

Jeg er i hvertfall ikke i The Friend Zone. Fordi vi kjenner hverandre nesten ikke. Vi vet bare om den andres eksistense.

Lenke til kommentar

Så lenge du har det som skal til for å være kjærestekandidat, gjør det da ingenting at dere er venner først....SUKK.....mange som blir sammen med venner.

Det som er ille med å være venner, er at dere omgås mer og kanskje du lettere viser dine dårlige sider før hun får blitt forelska. Og DA kan det være litt sent. Men om dere omgås mye kan du også vise dine gode sider lettere.

Endret av dkny
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Men igjen så må jeg gjenta at det er en eller annen grunn til at man har problemer med å snakke til en jente man liker, og igjen så må jeg gjenta at jeg ikke vet hvaslags grunn det er, og igjen må jeg gjenta at jeg har lest det her noen par 10-sider tilbake på Forumet.

Vet jeg hva problemet er, så er det enklere å rette det opp.

Uansett så er det Høstferie, så hvis dere tror det er skole og at jeg ikke har gjort noe, så blir nå det littebittegrannde vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...