Gå til innhold

HP Envy 17 1085 - Hvor varm er normalt?

jimila

Anbefalte innlegg

Jeg har samme maskin som deg, kjøpt for to uker siden. Den er nå levert tilbake til butikken for sjekk, ettersom den stadig kræsjet under spilling. Jeg målte temperaturene med Open Hardware Monitor og GPU-z. Kjerne-temperaturene lå på 79-84 grader, mens GPU temperaturene lå rundt 85 grader. Etter hva jeg har forstått mangler det sensor for video-minnet, og mine kræsj - vertikale bånd, piksler som henger med muspeker, tilfeldige prikker - kan tyde på overoppheting av dette minnet.

Siden disse maskinene er kjent for å bli veldig varme, bør man sørge for å kjøre dem skikkelig hardt i starten for å avdekke eventuelle feil. Last ned FurMark eller lignende og la det kjøre et par timer. Ifølge butikken jeg handlet hos, har HP en ordning som gir deg ny maskin om du opplever ustabilitet og kræsj de første 30 dagene. Fint å oppdage slikt før det har gått 30 dager.

Skal ta en titt på dette ja. Takk for tipset!

J

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har oppe Firefox og messenger og temp ligger faktisk akkurat nå på rundt 39-44. 10 min etter jeg slo den på uten å ha gjort noe var den nede på mellom 32-35 :-).

Jeg har laptopen på soverommet(kjølig) samt at jeg har bygd den opp slik at det er rom til luftinntaket. Jeg har dvi-kabel som går inn i stua, trådløst tastatur/mus.

Har i tilleg bestilt meg en coolermaster notepal u2. Denne har vifter en kan selv velge plassering på, den er lett og perfekt hvis jeg vil ha laptopen f.eks i sofaen.

Lenke til kommentar

Her er mine temperaturer:

temps.png

Bruker forøvrig ekstern skjerm for øyeblikket, dette er med RuneScape i bakgrunnen, steam, Spotify, Chrome, WMP.. ja, dere ser vel i grunnen hva som kjører.

Syns ikke det er så ille temperaturer. Har ingen ekstern kjøler på maskinen, alt er helt standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...