Loc Rock Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Til dags dato har vi hatt bare en pc med internett, men nå er tiden kommet for å dele bredbåndet vårt. Grunnen til at jeg spør er at jeg har tilnærmet 0 peiling, og ønsker derfor svar på hvordan man kan dele en bredbåndslinje? Routere, switch, etc? Vennligst skriv helt fra "scratch".. :smile: Mvh. Martin Jonassen Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det hjelper veldig om du skriver hva slags bredbånd du har/får. ADSL eller kabel? Leverandør? kelv Lenke til kommentar
Loc Rock Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har 384/128 VDSL fra Telenor, mer enn det vet jeg egentlig ikke.. :smile: Takk for svaret. Mvh. Martin Jonassen Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 en router gjør susen. kjøp en billig router. fks:SMC den koster rundt 1400kr har nettop bestilt det selv. til deling av adsl Lenke til kommentar
Loc Rock Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 En router, er det bare plug n' play ? Eller er det mange andre ting jeg må passe på ? Orker ikke kjøpe en router til masse penger uten at stakkars meg ikke vet hvordan den funker.. :smile: Mvh. Martin Jonassen Lenke til kommentar
Riks Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Router er den eneste måten du kan dele en ADSL (fra telenor). Hadde du hatt en annen leverandør hadde du klart deg med nettverkskort. (og ev. hub) Telenor suger! Lenke til kommentar
talisar Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hva snakker du om? Router er eneste måte? For alle ander holder der med hub? Nextgenetl leverer jo en router med så der bruker du router, forøvrig kan du enkelt dele adslen med telenor ved å sette opp en wingate f.eks, fungerer glimrende. Lenke til kommentar
Loc Rock Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg vet at Telenor er relativt dårlige, men så lenge dette er et prøveprosjekt som vi får gratis, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle takket nei. Tilbake til router spørsmålet mitt, jeg hadde virkelig satt pris på om noen fortalte meg hvordan en router fungerer, og hvilken som er best i forhold til pris og ytelse? Mvh. Martin Jonassen Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hva med Internet Connection Sharing? Burde ikke det funke? Lenke til kommentar
Gakk Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg har ADSL fra Telenor og deling av linja virker helt fint med både hub, switch og router. Med hub & switch kan det lønne seg og ha 2 nettverkskort i maskinen som har hovedansvaret for oppkoblinga. Både for sikkerhet og hastighet. Men du er avhengig av at en maskin har ansvaret for oppkoblinga og at den deler internet med alle de andre. - Gakk Lenke til kommentar
Loc Rock Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Takker for svarene, men jeg må dessverre si at jeg akkurat like kunnskapsløs ennå.. :smile: Jeg har egentlig svært begrenset peiling på hva dere snakker om, og ønsker gjerne at dere utdyper littegranne. Jeg tenkte at en SMC Router Barricade 7004BR til ca. 1300. kunne vært noe, men jeg har egentlig ikke peiling. Noen som har erfaringer med denne? Hvordan den fungerer osv.. Mvh. Martin Jonassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå