Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hente ut filer fra harddisk med ødelagt windows på?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et litt avansert problem!

Jeg har en harddisk som er fra 2004 med en del bilder på jeg gjerne skulle hatt. Har kjørt recovery program på disken og ser mine dokumenter. Problemer er at det er mine dokumenter til to brukere som var på maskinen, ikke meg selv som var administrator.

Et annet problem er at bildene var tilknyttet zoombrowser (et program canon bruker)

Det jeg lurer på er om jeg ikke får tak i disse bildene fordi de ligger under administator rettigheter eller hva dere kaller det som igjen ligger under windows mappa, som er ødelagt!

Noen tips????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble harddisken til en annen maskin, som en ekstra disk.

Hvis du kan gå inn på disken, finner du bare f.eks bildemappen og overfører til din maskin.

Får du beskjed om at du ikke har tillatelse, høyreklikk på mappen, egenskaper, sikkerhet, avansert og så eier. Her endrer du Eier til din bruker.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et litt avansert problem!

Jeg har en harddisk som er fra 2004 med en del bilder på jeg gjerne skulle hatt. Har kjørt recovery program på disken og ser mine dokumenter. Problemer er at det er mine dokumenter til to brukere som var på maskinen, ikke meg selv som var administrator.

Et annet problem er at bildene var tilknyttet zoombrowser (et program canon bruker)

Det jeg lurer på er om jeg ikke får tak i disse bildene fordi de ligger under administator rettigheter eller hva dere kaller det som igjen ligger under windows mappa, som er ødelagt!

Noen tips????

Jeg har koblet den til en annen maskin og får sett under mine bilder, men der ligger bare bildene til de andre brukerne på maskinen. ikke bildene jeg hadde og jeg var admin. Jeg lurer på om bildene kan ligge under brukeren i windows mappa men den det totalt ødelagt.

Har kjørt recovery program på den, men finner ikke bildene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Kan jo ver at sektorene er skadet på den delen av hdd, sånt at man ikke finner bildene..

Jeg tenkte det kanskje var fordi bildene ligger inne under et program og siden programmappen også er ødelagt så finner jeg det ikke.

Lenke til kommentar

Det kan det også ver, men lite sannsynlig. Hadde selv en harddisk som gikk kaputt jeg, med masse bilder å dokumenter på. Da fikk jeg tak i en sån sata - USB kontakt å koblet til. Først, så fant jeg det ikke, prøvde å søke. Men etter jeg gikk gjennom ver Fu....s mappe der jeg hadde tro på at dem kunne ligge. Fikk med meg 50% av bildene mine. Resten var borte grunnet ødelagte sektorer i hdd.

Lenke til kommentar

Ahh,

Jeg brukte systemrescuecd-x86 (www.sysresccd.org) når ett par av mine CDer ga meg trøbbel.

Der er det et program, ddrescue, som kopierer innholdet på disken din eller diskene hvis du har flere kopier av en cd/dvd.

Du kan kjøre det flere ganger og det prøver å lese fra ødelagte sektorer.

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det helt klart for Trådstarter:

SpinRite (£89) kan i veldig mange tilfeller gjøre ikke-lesbare sektorer lesbare igjen, slik at mulighetene for å få kopiert filer fra en "crashet disk" øker.

Du må fortsatt bruke andre programmer/boot-CD'er for å kopiere filene fra disken.

Du kan laste ned og teste GetDataBack uten å betale før du ev. vet om det funker.

Evenetuelt prøve Recuva (Gratis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...