Gå til innhold

Laptop - 3 ganger på rep. Rett til å heve kjøpet?


Andzel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en HP paviliion som har blitt levert tredje gang på reklamasjon samme problem at den blir for varm. De har byttet viften og DVD-rommen har vært ødelagt to ganger også.

 

Så rett og slett samme feil hele tiden, levert den inn hos SIBA for noen dager siden og spurte om å få hevet kjøpet. Men ser ut som verksted har byttet viften igjen, DVD rom osv.

 

Har jeg ikke rett til å få hevet kjøpet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ha fremlagt kravet ditt ved innlevering, enten sagt dette muntlig eller skriftlig.

 

§30 forbrukerkjøpsloven

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
Lenke til kommentar

Ente med de som var bak disken:

 

Begynte med å si at de kunne fikse den så mange ganger de vil, også diverse. Jeg sa de hadde rett til å fikse den to ganger pga har vært samme feil hele tiden byttet de samme tingene hele tiden.

 

første gang: PCen blir for varm, skrur seg av. PS: Den ble levert til meg med ødelagt DVD-rom eller at den ikke satt fast ordentlig.

De fikset: FAn/HS maskin testet ok

 

andre gang: Pcen blir for varm, skrur seg av. DVD-rommen funker ikke som den skal. Når den ble levert så sto det på arket: 2 gang service samme feil.

Finner ikke verkstedlappen men var at de byttet FAN da også. + noe mer

Så da må de jo ha byttet FAN ettersom var samme feil og de tok det på reklamasjonen.

 

 

Så hva skal jeg gjøre nå...

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

hvis den allerede er reparert, tror jeg du må treffe på selveste julenissen for å få det kjøpet hevet.. men jeg heier på deg ihvertfall

 

Hvorfor må han det? Hvis butikken gjør det uten adgang til det er det deres risiko - en burde ikke kunne høres med sabotasje av reklamasjon og slippe krav.

Lenke til kommentar

hvis den allerede er reparert, tror jeg du må treffe på selveste julenissen for å få det kjøpet hevet.. men jeg heier på deg ihvertfall

 

Hvorfor må han det? Hvis butikken gjør det uten adgang til det er det deres risiko - en burde ikke kunne høres med sabotasje av reklamasjon og slippe krav.

 

verkstedet eller hp vil trolig ikke gi noe heving, maskinen er jo reparert. Kravet må gå mot butikken.

Lenke til kommentar

hvis den allerede er reparert, tror jeg du må treffe på selveste julenissen for å få det kjøpet hevet.. men jeg heier på deg ihvertfall

 

Er ikke min feil at de ikke leser arkene de får ifra butikken da? Der det sto med store bokstaver: KUNDEN VIL HEVE KJØPET.

Lenke til kommentar

Ringte SIBA men kom bare til kundeservice ettersom de ikke gir ut nummeret til butikken er liksom??!

 

Har sittet helt ifra klokka ni og venter på telefon ifra SIBA liertoppen ettersom SIBA kundesevice ikke gir bort nummer til butikkene. HVA SOM ER SÅ FARLIG MED DET?

 

Ringte verkstedet og de sa at det var butikken som skulle heve kjøpet og ikke de. Det er da greit, og takket for hjelpen. Fikk til og med vite at FAN ble byttet på andre verksted også.

 

Tredjegangen nå er det FAN + DVD rom. Så samme problem hele tiden, pluss batteriet er dødt noe jeg sa men som ikke ble skrevet i rapporten pluss at ladren blir enormt varmt.

 

Uansett vist de ikke ringer meg før halv fire så drar jeg personlig ned der og spør hva som er så vanskelig å ringe en kunde.

 

Ringte SIBA kl halv et tiden og spurte hvorfor de ikke hadde ringt osv, det sto de skulle ringe når de kunne pluss, du får ikke nummeret. Pluss at jeg sa jeg hadde fått dårlig kunde behanling igår og får vite dette på telefon at jeg ikke kan få nr pluss at dere bruker evigheter på å ringe meg synes jeg er dårlig. Da sa han da er vi vel ferdig, og at det ikke var hans problem og sa hade og jeg rakk å si hade før han la på.

 

ELENDIG, blir irritert av dette herm håper de ringer før halv fire.. Fordi jeg veit de har lite å gjøre om morgen der ettersom har vært der på morgen selv og ser de bare går rundt og de fleste gjør ingenting.

 

Pluss hun jeg var oss igår skulle ringe meg opp i dag ettersom hun skulle sende e-mail til verkstedet. Enda ikke hørt noe ifra henne og hun jobber også på SIBA liertoppen.

 

Elendig så det holder!

Lenke til kommentar

Beklager bump, jeg hadde jo ringt verkstedet og de sa at de hadde byttet FAN tre ganger nå.

 

SIBA sier: FAN, oppgradering av PC + FAN på tredje gangen.

 

De hadde ikke fått noe klar signal av HP om de får hevet PCen eller ikke men de har reparert den uten at mini sjefen skjønte noe. Skal ned ditt i morgen å snakke med selve sjefen der.

 

Mini sjefen sa selv at "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." ikke finnes og de kunne ta å fikse den så mange ganger de vil.

 

Er det noen som kan hjelpe meg godt her nå? Kanskje skrive litt hvordan jeg skal skrive et lite brev til han sjefen, skal selvfølgelig printe ut den paragrafen jeg nevnte over her.

 

Hun som satt bak disken, viste ikke hvem som var sjef for stedet, osv. Hvem var sjef nå, og diverse.

 

spurte om jeg kunne få nr ned til dem så jeg eventuelt kunne ringe sjefen men det fikk jeg ikke i hele tatt. Dette her synes jeg blir mer og mer patetisk, også begynte de å nevne at jeg måtte godta at den var reparert. Jeg har faktisk signert et papir der det står at kjøperen vil HEVE kjøpet. Dette leste han og ble litt ehm ja.

 

Jeg gir opp snart.....

Lenke til kommentar

hvis du kunne opplastet verksteds rapportene så kunne vi selv sett hva som hadde blitt gjort hver gang da. Oppgradering av PC sier ikke meg noen ting, og det står neppe det i den offisielle verksteds rapporten.

 

Som jeg sier så ringte jeg verkstedet og de sa FAN på andre gangen, var faktisk bare den som hadde blitt byttet. De nevnte ikke noe oppgradering så veit ikke hvorfor SIBA har det på deres rapport.

 

Det sier heller ikke meg noen ting :(

Lenke til kommentar

Verkstedrapportene vil vise deg hva slags feilbeskrivelse Siba har meldt den inn med. For å ha krav på heving er det jo tredje gang samme symptom som er det avgjørende. Dersom Siba har gitt en dårlig beskrivelse til verkstedet når de søker kreditering risikerer de å få avslag fra produsent, som igjen betyr at de blir vanskeligere overfor deg siden de da må ta kostnaden selv.

 

Om problemet har vært varme 3 ganger, så gir du deg ikke overfor butikken. Forbrukerkjøpsloven er klar på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...