Gå til innhold

Stasjonær PC - (11 - 13k)

Anbefalte innlegg

Har nå funnet ut at det er på tide på oppgradere til en Stasjonær PC med DDR3 og SSD.

Vil da høre deres innspill på om disse komponentene, men har selv lest meg frem til dette valget ut fra tester og erfaringer som er tilgjennelige.

Trenger ikke skjerm, mus, tastatur og skjermkort (har to kort av HD5770 i Crossfire, vil oppgradere dette når 6xxx-serien har kommet ut på markedet).

Har tenkt på følgende komponenter:

CPU - INTEL CORE I7 950

CPU cooler - Noctua NH-C12P

HDD1 - CORSAIR FORCE 2.5" 60GB

HDD2 - WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB

RAM - 2x CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR (Totalt 12GB)

HK - GIGABYTE GA-X58A-UD3R X58

PSU - CORSAIR HX 1000W

Case - FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK (Vurdere Fulltower av Define).

Ekstra vifter - FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM

FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM

Tenkte da på to ekstra 120MM og en 140MM.

Denne stasjonæren vil da bli i hovedsak bli brukt til kjøring av minnekrevende programer, samt koblet opp mot TV'en (2x22" skjerm 1680 x 1050 og 40" 1920 x 1080).

Samt kunne dekke behoved for spilling, fortsatt ikke henge etter ved multitasking.

Ønsker da innspill fra deres side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger et skjermkort. X58-brikkesettet har ikke et innebygd

EDIT:

Siden du har 1000W strømforsyning og LGA1366 regner jeg nesten med at du skal ha GTX 470 i SLI eller bedre, ellers kan du kanskje kutte et par hundre watt?

Selv GTX 480 SLI vil klare seg med 850W

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har to kort av HD5770 i Crossfire, vil oppgradere dette når 6xxx-serien har kommet ut på markedet.

Så ikke tenk på kostnaden av skjermkort, ettersom dette vil bli bestilt ved en senere anledning (etter at 6xxx-serien er lansert).

Da denne riggen vil kreve noe mere en mitt gamle oppsett, som kjører på en 700W fra Corsair, så vil jeg denne gang slå til med enda større klaring der. Da vudere jeg HX 1000W, men trenger fortsatt innspill på om noen av kompontenten kan bli flaskehals.

Har da svært lite erfaring med SSD, men etter det jeg har lest så er FORCE en grei HDD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...