ColaFreak Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 jeg har jo 3 x 2 gig ram som da blir 6 gig tilsammen men når jeg går inn på system så står det bare 4 gig. Og ja, jeg har 64 bit. skal det stå bare 4 eller er det no feil med den en brikke? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 jeg har jo 3 x 2 gig ram som da blir 6 gig tilsammen men når jeg går inn på system så står det bare 4 gig. Og ja, jeg har 64 bit. skal det stå bare 4 eller er det no feil med den en brikke?Det er vel hovedkortet som ikke støtter 64 Gb ram. Hjelper ikke med nytt OS når du har gammal hardware Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det er vel hovedkortet som ikke støtter 64 Gb ram. Hjelper ikke med nytt OS når du har gammal hardware Trådstarter snakker om 6GB ikke 64GB. Men du har rett i at han bør sjekke om minnet og hovedkortet går sammen. Her er det også et evt. problem med 3 x 2GB. Trådstarter har ikke gitt info om hovedkort og minnetype. Og "jeg har 64 bit" sier oss lite. Hvilklet OS er det snakk om? Lenke til kommentar
ColaFreak Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593867 ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366 Ram: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592606 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL8 windows 7 pro, 64 bit Endret 4. oktober 2010 av ColaFreak Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 hvis du går inn på systeminfo står det at du har innstallert 6 gig men bare 4 kan brukes? isåfall reserverer delene i pcen din ram, det betyr at det ser ut som om rammen ikke blir brukt men egentlig så blir den det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå