thunea Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei Venner Jeg vurderer å friske opp en PC basert på et AM2+ hovedkort. Derfor har jeg 2 spørsmål. Hva er den sprekeste CPU som passer i en slik sokkel ? Ny CPU, betyr det at Windowslisensen må fornyes ? Takk Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Beste prossesor, Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du må ikke ha ny Windows Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei Venner Jeg vurderer å friske opp en PC basert på et AM2+ hovedkort. Derfor har jeg 2 spørsmål. Hva er den sprekeste CPU som passer i en slik sokkel ? Ny CPU, betyr det at Windowslisensen må fornyes ? Takk Det kommer an på hviket HK og hvilken bios du har. Sjekk HK og sjekk hvilken bios som støtter hva. Ikke alle HK støtter 125W prosessorer. Vedr. lisens, så skal det ikke ha noe å si om du skifter CPU, men du må muligens aktivere på nytt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Er det oem lisens? Eller retail? På ferdige maskiner f.eks HP, Dell, toshiba, ASUS etc. så er oem ofte brukt. Da må du ha ny lisens hvis du bytter hovedkort. Hvilken hovedkort bruker du? Husk å sjekke hva hovedkortet støtter, og oppdater bios før du bytter. Enig med MAGNARI Skal du ha det beste gå for AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. Skal du spille, og trenger men mellomklasse prosessor så er nok AMD Phenom II X4 970 Black Edition et godt valg, gir nok ennå bedre ytelse i spill. Endret 4. oktober 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå