Linuxx Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg skal erstatte input til kommandoen ”ls” med en listing av det som finnes i katalogen (/boot). Dette skal gjøres uten å bruke opsjon –R. Jeg trenger hjelp til å finne en mer elegant måte å gjøre dette på.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 tja, alias er fin der alias ls-R="ls -R" Da kan du bare skrive "ls-R" Du kan jo selvfølgelig lage et annet alias enn ls-R Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. ls tar ikke input. For å gjøre tilsvarende uten å bruke ls -R finnes det flere muligheter find /boot echo /boot/* | xargs ls Lenke til kommentar
asicman Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er ikke helt med på spørsmålet jeg heller, men er det noe slikt du er ute etter? ls `ls /boot` Lenke til kommentar
Linuxx Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Vet at formuleringen av spørsmålet var litt dårlig, men takk for all hjelp! Etter litt tenking kom vi fram til kommandoen.. ls -l $(ls) Lenke til kommentar
asicman Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Da tolket jeg deg i alle fall riktig siden ls `ls` er det samme som ls $(ls) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå