Bushnell Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hmm.. lurte på om det var mulig å bruke kald katoder i bil? er det mulig å koble de på 12 volt? sånne kald katoder er jo sjukt billige i forhold til hva det koster hvis en skal kjøpe sånt som virkelig er beregna på bil.. fort 100-200 kr mer.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Mulig er det nok, men du trenger en del PC-katoder for å oppnå samme lyskraft tenker jeg. Ikke for å snakke om hva loven sier til det. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 heh.. det er jo ikke akkurat snakk om å lyse opp hele bilen da.. og ei 30 cm katode lyser jo ikke så værst.. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 heh.. det er jo ikke akkurat snakk om å lyse opp hele bilen da.. og ei 30 cm katode lyser jo ikke så værst.. Lyser nok bra nok opp. De jeg har i min maskin lyser opp et helt rom, så det holder nok til en bil. Men problemet er at de som er i PC'en mest sansynlig ikke egner seg til å ha i en bil ettersom den er full av vibrasjoner o.l. Katoden tåler ikke så veldig mye før den blir ødelagt. Du kan jo teste ut! Inverter må du ha uansett. Spørsmålet er om den bruker 12V eller om den bruker mindre. -Chief- Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 sånne kald katoder er jo sjukt billige i forhold til hva det koster hvis en skal kjøpe sånt som virkelig er beregna på bil.. fort 100-200 kr mer.. Oki, hvis det å spare 150 kroner er helt SINNSYKT for deg, så lurer jeg egentlig hvilken bil du har !!! :o :o Lenke til kommentar
Chief Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 sånne kald katoder er jo sjukt billige i forhold til hva det koster hvis en skal kjøpe sånt som virkelig er beregna på bil.. fort 100-200 kr mer.. Oki, hvis det å spare 150 kroner er helt SINNSYKT for deg, så lurer jeg egentlig hvilken bil du har !!! :o :o Meget bra poeng. Er vel ikke noe poeng i å lyse opp en Lada Samara 1.1L -Chief- Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 tenker da på pr rør.. skal du ha 4-5 rør eller mer.. sparer du jo fort 1000 kr.. 1000 kr er jo fint å bruke på noe annet.. dessuten er det ikke jeg som skal ha det men en jeg kjenner.. 1000 kr = 100 cola nesten.. ville du vert foruten? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 1000 kroner = 12,65 kasser cola = 189,75 liter cola. DET ville jeg ikke ha vært foruten, nei!! edit: + pant Lenke til kommentar
Cool Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg bruker 2 kald katoder i bilen min, og det funger helt ypperlig. Synes ikke de lyser så kraftig da men. Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 er ikke de som er laget for bil litt mer robuste da? tanker på at det ofte hopper og stretter litt i en bil. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Broren min teste mine 2 catoder i bilen sin, det sa bare poff så lukta di svidd!! Ikke vet jeg...kanskje bror min er en newb?!? Men en tanke som slo meg, er strømmen like stabil i en bil som i en PC? For det catode kitett er vel fin elektronikk som ikke tåler allverdens... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 vi får prøve å se.. er bare no drit som skal sitte i dæsjebordet (har ikke peiling på åssen det skrives ) tror det er best å bestille noe normale greier som skal sitte forran i grillen der et eller annet sted.. har ikke så god peiling å bil selv att det gjør noe så.. men hadde vert litt gøy å prøvd.. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 er det lov å sette katoder på biler da, mente jeg leste noe om at det var ulovlig? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 hvis grøftelys er ulovlig, så bør katoder være det Lenke til kommentar
umy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 rødt/blått/rosa etc lys under bilen er forbudt, men det går vel an å mekke en liten bryter til å ha inne i bilen hvis sjonkel kommer Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 hvis grøftelys er ulovlig, så bør katoder være det Grøftelys og katoder er ikke ulovelig over alt. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 det er lov til en viss grad.. inne i bilen, i grillen osv.. men selvsagt ikke for sterkt.. skal jo ikke være et fordømt juletre heller da.. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det som burde vær ulovelig er de f**** xenon lysene. Ville heller møtt på 100 biler med gult/grønt/lilla/blått etc lys under enn EN bil med xenon lys. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 katoder rett under døre på hver side av bilen er fett. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det må være 12 volt hele tiden for når det kommer litt under 12 volt blir katodene svært svake. prøvde å koble mine katoder til rheousen :smile: Grønn katode er tøft på bil (hvis det er en tøff bil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå