johan1 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 hei, jeg har et problem når jeg spiller. jeg er en ganske god spiss med ekstrem teknikk og grei fart. men jeg sliter med å komme til sjanser, og jeg sliter med å score mål. jeg er høyere og sterkere enn de fleste. i år har jeg scort 3 mål. noen tips til å score fler mål? Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jepp. Mye ligger i hodet. Du vet at du scorer lite, og hver gang du spiller tenker du antagelig på det. Du må tenke at du skal score og posisjonere deg slik at sjansen for at du scorer øker. For å gjøre det kan du se på fotball på tv. Se hva de gode spissene der gjør. Du vet for eksempel at Solskjær alltid var på rett sted til rett tid, eller at Tevez løper der han burde. Nå sier jeg ikke at du skal bli som de. Men se på hva de beste spissene i verden gjør og prøv å ta lærdom av det. Men sist men ikke minst. Tenk at du skal score for enhver pris! Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 på de siste treningene og kampene har jeg klart å komme til sjanser ofte, men avslutningene blir altfor dårlig, så den går ikke i mål. noen tips eller øvelser for skudd og avslutninger? skuddene blir for svake på langskudd og de blir for upresise fra kort hold. så jeg vil ha tips eller øvelser for skuddkraft og presisjon. Lenke til kommentar
Wendelinho Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Tren muskler i bena. Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Tren muskler i bena. jeg vet det,men teknikken er nok viktigere Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Tren muskler i bena. jeg vet det,men teknikken er nok viktigere Skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, skyt, SKYT! Øvelse gjør mester og du blir ikke bedre til å skyte av å trikse, eller trene beina. Beina dine trenes når du skyter, og kun hvis du står igjen etter hver eneste trening og øver skudd vil du bli bedre. Få gjerne med deg keeperen på laget, han får keepertrening og du får skuddtrening.... Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Litt psykologi som kommer inn her. Studer Van Nistelrooy, Ronaldo, Villa, Eto'o etc. Hva er det de gjør som gjør dem så bra spillere? Hvordan er det de løper? Står de stille, og venter på at ballen skal komme, eller beveger de seg? Her er en bra øvelse. Vær to-tre stk. Nr1 står utenfor 16-meteren, og sender ballen til deg. Du har ryggen mot målet. Når du mottar ballen, vender du med en gang med fjeset mot mål, og prøv å score i forskjellige steder på mål. En bedre metode å gjøre det på, er å ha en tredjemann som enten er skikkelig keeper, eller som beveger seg bak ryggen din (før du vender) og sperrer mål. Så må du finne enkleste/beste sted å plassere ballen. Men ikke bruk tid på å tenke ut, her er det trening som må til. Jo kjappere du skyter, jo bedre. Men såklart, det skal treffe der du vil at ballen skal treffe. Ikke bare skyt fort for å tenke "nå skøyt jeg fort, da blir jeg ekspert!". Teknikk i skuddøyeblikket er viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå