VTB Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg står fast, og trenger virkelig noen tips til ungdomsbedrift før jeg velger den helt enkle metoden og blir med resten av klassen på enten: a) Skoleavis eller b) Motekalender Synes ikke noen av disse elevene er særlig morsomme, og jeg har heller lyst til å finne på et eget produkt - eller i det minste noe jeg kan tjene mer penger på enn en skoleavis... Jeg går 1. året Service og Samferdsel, og står pr. i dag med en annen medhjelper til bedriften. Har tro på at jeg kan få med meg flere om jeg spør og har en idè. Problemet er at jeg virkelig har lyst til å gjøre noe eget, men mangler inspirasjon og idèer, noen som har noen forslag? Vi holder til i Trondheim forresten. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 Det er mange bedrifter som importerer ting de kan selge videre. For eksempel var det en jentebedrift fra skolen min som kjøpte et ganske stort anntall med billige ray-ban lookalike solbriller som de solgte videre for 60 spenn. Tror det funka ganske ok, spesielt når russetiden kom og solbriller går like fort unna som engangsgriller. Ellers har jeg også sett noe så enkelt som noen som selger vaffler/pølser i kantina på skolen feks en fast dag i uka. De fikk da inn en god slant de også. Selv var jeg i en u-bedrift som drev med grafisk design, men der trenger man jo ofte litt kunnskap fra før...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå