Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stiloppgave: Helter

Anbefalte innlegg

Heisan!

Vi skal skrive en tekst til denne oppgaven:

Skriv en tekst om populære helter før og nå. Baser teksten på kunnskap om helter slik de blir fremstilt i ulike tekster fra ulike tider. Velg sjanger og tittel selv.

-

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal skrive om og hvordan jeg skal greie å knytte sammen to helter i en tekst..

Noen som vil være snille å hjelpe? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta dette er i forbindelse med middeladeren/vikingtiden? Var i alle fall det hos oss.

Jeg skrev et essay der jeg så på hvordan helter var framstilt i middelalderen i forhold til i dag. I dag er "helt" et mer subjektivt begrep, du og jeg har sannsynligvis ikke de samme heltene, mens i middelalderen var samfunnet mye mer enige om hvem som var helt og hvem som ikke var det. Jeg argumenterte for en endring av ordet "helt" sitt betydning i ordboka.

De fleste av oss tgjorde som meg, og tok utgangspunkt i ordboka og skrev noe ut i fra dette med sammenlikninger mellom dagens helter (type Hannah Motana, gitarister, fotballspillere) og hvem som ser på hvem som helt, samt hvordan det var (som nevnt tidligere) i middelalderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...