Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) jeg har fått et problem på pc'en og skal restarte pc'en. her er problemet: det står at internett er på, men når jeg går inn så får jeg berskjed om at "navigasjonen ble brutt" eller "denne websiden kan ikke vises i internett explorer" eller noe sånt. det er også et virus-programm som plager meg, og etter dette virusprogramme begynte og iritere meg forsvant innternett, programme heter anti, og hvær gamg jeg skrur på pc'en kommer et vindu opp og sier "warning" med en knapp der dte står "Remove Now" og en liten ved siden av der det står "continue unprotected", trykker jeg på remove now ber den meg regisrtere meg, men må kjøpe en pakke tror jeg, og trykker jeg på continue unprotected så skjer det ikke stort, jeg får ikke gjort noe, og det samme skjer når jeg logger på neste gang søster'n min har også noe av det samme problemet, men den eneste nettsiden hun kommer inn på er Netcom.no. jeg har eMachines E520. jeg er ikke spesielt flink på data, så forstår ikke avangserte data-ord, hadde vert fint om noen kunne forklare litt bedre hva jeg må gjøre får å restart hele pc'en, jeg skal også legge bilder, filer, sanger, sånne ting inn på cd så jeg ikke mister det... takker for all hjelp Endret 4. oktober 2010 av Amant Nena Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Start maskinen i sikkermodus med nettverk (Trykk F8 før windows starter). Scann så maskinen http://www.esetnorway.com/trusselsenter/onlineskanner/ Dette vil forhåpentligvis fjerne programmet som lager problemet for deg. Det er godt mulig du mister nettverksforbindelsen etter du fjerner virus, men det kan trolig fikses med winsockfix og restart av maskinen. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 jeg har startet pc'en(det er foresten ikke denne pc'en som har problemet) i sikerhetsmodus med nettverk, ennå står det at jeg har nett, men "dette webområdet kan ikke......" vises fortsatt. så jeg kan ikke scanne den fra linken du sendte... hva skal jeg gjøre? og finnes det andre måter uten nett å gjøre det på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Start den i sikkermodus med nettverk og kjør winsockfix. Prøv så å restarte i sikkermodus med nettverk en gang til. Har du nett da, så kjør antivirus i med linken over. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 hva er winsockfix? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Det er et program som reparerer nettforbindelsen i PC. Virusprogrammer og andre som bruker internett bruker ofte å kidnappe oppsettet på datamaskinen. Et godt tegn på det, er når du begynner å få popups som du har... Det går også an å kjøre kommando i CMD (command prompt i Windows). netsh winsock reset catalog (resets winsock entries) netsh int ip reset reset.log (resets TCP/IP stack) Reboot PC Endret 4. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) og hvordan kjører jeg og finner dette programme, er ikke spesielt god på data greier som du sikkret skjønner, men fant noe som het CMD i søkefeltet i startmenyen, men da jeg trykkte på den kom det bare opp en svart boks. haha, fant ut at jeg skal skrive inn de kodene, holder på å skru på data'n igjen. må jeg skrive inn begge? Endret 4. oktober 2010 av Amant Nena Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det er i den svarte boksen du skal legge inn kommandoene. PS: Dette gjør samme nytte som winsockfixprogrammet. netsh winsock reset catalog <enter> netsh int ip reset reset.log <enter> Deretter restarter du PC Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) og etter det skal den fungere som normalt eller? for nå har jeg restarta etter at jeg skrivde inn de kodene i den svarte boksen. men den fungerer ikke helt opptimalt ennå, jeg kommer ikke inn på internett, men den iriterende anrivisus tingen er borte. også på internett symbolet på menylinjen så blinker det mellom de to datamaskinene (den jorkloden som sier at det er nett er der) nå mener maskinen at jeg må sjekke proxy-serveren, hva i all verden er det? og hvordan gjør men det bra igjen? =/ Endret 4. oktober 2010 av Amant Nena Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 og etter det skal den fungere som normalt eller? etter det skal det være mulig å komme på internett, men: du har ganske sikkert et virus som har lagt alle disse problemene for deg (programmet som påsto at det var et antivirusprogram). dette må du fjerne etter oppskriften lenger opp i tråden. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 ja, det iriterende antivisurprogrammet et borte, men kommer fortsatt ikke inn på nettet, sellom det står at jeg er koblett til Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Virusprogrammet er nok ikke fjernet, men siden du endret winsock, så går du ikke via de samme rutinene. Gå inn i innstillingene til nettleser. Verktøy, Innstillinger, (Avansert), sjekk hvordan maskinen kobler seg til internett. Fjern alt som har med proxy... Godt mulig at viruset automatisk redirigerer deg til siden med betaling... Hjelper ikke dette, så prøv å legg inn LAN og chipsetdriver for maskinen din. Disse finner du på nettsiden til produsenten av maskinen. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 ohhh, hjelp, jeg hater data... men jeg må pakka til i morgen, skal på hyttetur, så tror jeg tar det etter jeg har kommet hjem(på torsdag) jeg orker ikke styre mer med dette her nå men takker for at dere gidder å hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå