Gå til innhold

Laptop uten internett og stappet av virus

Anbefalte innlegg

Sitter på jobb akkurat nå og har fått inn en maskin som er treg, ingen internet tilgang og full av virus.

Har noen vært borti dette problemet før der det står at Jeg er tilkoplet et nettverk og det står at Jeg har internet tilkobling, men med det samme Jeg åpner nettleser så skjer det ingenting.

Får jo ikke kjørt noe årntlig virus scan heller pga Jeg får jo ikke oppdatert det.

Noen som har vært borti dette og vet hvordan man løser det uten å kjøre system restore. Har veldig lyst til å gjøre det, men det er så mye filer inne på den maskinen her som må tas vare på da.

laptop:HP Pavilion dv6500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Malwarebytes, start opp i sikkerhetsmodus (Trykk F8 før Windows starter å laster), og installer/kjør Malwarebytes. Dette er bare en kjapp løsning.

Grunnen til at jeg presenterer en kjapp løsning er på grunn av at denne er postet feil. Be en moderator flytte tråden til Antivirus og sikkerhet. Der finner du en veiledning som sticky. Kjør igjenom denne om den kjappe løsningen ikke funkerer optimalt.

Om du virkelig ønsker å reinstallere Windows, kan du alltids laste ned Ubuntu 10.04, brenne over til en CD/fikse bootable USB, boote opp som LiveCD (ingenting blir installert på PCen), og du får tilgang til diverse filer som du ønsker å ta vare på. Disse kan kopieres til en USB minnepen. Så formater/reinstaller og kopier filene over igjen.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Last ned Malwarebytes, start opp i sikkerhetsmodus (Trykk F8 før Windows starter å laster), og installer/kjør Malwarebytes. Dette er bare en kjapp løsning.

Grunnen til at jeg presenterer en kjapp løsning er på grunn av at denne er postet feil. Be en moderator flytte tråden til Antivirus og sikkerhet. Der finner du en veiledning som sticky. Kjør igjenom denne om den kjappe løsningen ikke funkerer optimalt.

Om du virkelig ønsker å reinstallere Windows, kan du alltids laste ned Ubuntu 10.04, brenne over til en CD/fikse bootable USB, boote opp som LiveCD (ingenting blir installert på PCen), og du får tilgang til diverse filer som du ønsker å ta vare på. Disse kan kopieres til en USB minnepen. Så formater/reinstaller og kopier filene over igjen.

ahaa, hva er det Malwarebytes gjør da?

har aldri vært borti det.

Men Jeg trenger ikke å kjøre ubuntu Live, er bare det at maskinen er voldsomt treig og Jeg kommer meg ikke på internett, ellers kan Jeg bruke den vanlig.

Lenke til kommentar

Det beste er nok å benytte seg av en pc som er garantert virusfri, laste ned filene på usb stick og føre disse over på den infiserte pcen. Pass på at du ikke benytter den usb sticken på nytt med mindre du kan garantere at den er virusfri i ettertid.

Nyeste definisjonsfiler på virus og malwarebytes anti malware kan nok hjelpe i dette tilfellet.

Antar det også snart vil være noen kyndige som kan veilede deg på rett vei siden tråden nå er i rett del av forumet.

Lenke til kommentar

Det beste er nok å benytte seg av en pc som er garantert virusfri, laste ned filene på usb stick og føre disse over på den infiserte pcen. Pass på at du ikke benytter den usb sticken på nytt med mindre du kan garantere at den er virusfri i ettertid.

Nyeste definisjonsfiler på virus og malwarebytes anti malware kan nok hjelpe i dette tilfellet.

Antar det også snart vil være noen kyndige som kan veilede deg på rett vei siden tråden nå er i rett del av forumet.

Ganske så viktig ja. Takker. :)

Malwarebytes er programvare for å bekjempe skadelig programvare som f.eks virus.

Men Jeg trenger ikke å kjøre ubuntu Live, er bare det at maskinen er voldsomt treig og Jeg kommer meg ikke på internett, ellers kan Jeg bruke den vanlig.

En formatering løser iallefall problematikken med at den er treg. Da vil jeg tro LiveCD for å hente ut filer på en trygg og virusfri måte er ganske god ide. Men valget er ditt så. :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

jada laster ned programmene på en clean maskin og setter det over på en USB stick.

har til og med skrudd av autorun, skal vist være nyttig om du ikke vil at USB sticken skal bli virus infisert.

Skal teste ut malwarebytes nå.

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...