TiNuSsS Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hei Jeg har store problemer med og logge meg på Windows Live messenger i dag, jeg får en melding med feil kode 8100030d, har prøvd alt som står på nett siden til Windows live, og jeg også googlet litt, lurer på om det er flere som har samme problem, og om noen har funnet en måte og løse dette på. Mvh Vegard Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Samme problem her. Prøvde også med dette forslaget til løsning: http://www.instructables.com/id/WINDOWS-LIVE-MESSENGER-ERROR8100030d-True-F/ Men fungerte heller ikke etter dette... Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg la inn nyeste versjon av Windows Live Messenger i går kveld, og da fungerte det helt fint, var når jeg kom på jobb det ble problemer. Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hehe, akkurat samme problemstilling her faktisk Troubleshootinga viser forresten at alt er i orden med innstillinger på klienten. Endret 4. oktober 2010 av klure Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Info ... kanskje dette er noe av det som skjer med oss? http://www.itavisen.no/852643/stengt-paa-grunn-av-hacking Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hmm, har ikke noe problem med å logge inn på hotmail jeg. Tror heller at det er noe med sikkerhetsinnstillinger på klient eller feil i installasjon. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Samme her, men jeg har reinstaller flere ganger ... skjønner ikke hva problemet kan være. Lenke til kommentar
klure Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fant forresten ut av feilen Sitter bak en Checkpoint brannmur på jobb med SmartDefense modulen aktivert. Denne sperrer merkelig nok for MSN protokollen etter nyeste versjon av Live Messenger kom ut. Løsningen er å åpne for spesifikt for porten i regelsettet brannmuren, da slår ikke SmartDefense inn. Tror det var disse portene som måtte åpnes, muligens bare TCP. (altså ut mot internett, ikke inn) msnp 1863/tcp MSNP msnp 1863/udp MSNP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå