PapaDon Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg er ute etter en ny laptop til spilling. Jeg tenkte meg noe med et ATI Mobility HD5850 eller bedre. Jeg har sett på Acer Aspire 7745G, men blir avskrekket av DDR3 minne på grafikkortet som kveler endel grafikkytelse. Jeg har også sett på HP Envy 17-1085, men er litt avmålt på denne av samme grunn, samt at jeg ikke liker HP... Så, hvilke alternativer er det? Jeg har tittet gjennom mpx, komplett og et par andre, men ikke sett noe spesielt. Av prisklasse tenker jeg max 12.000, men helst under, og jeg har ikke andre preferanser enn god spillytelse. Endret 4. oktober 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
Thror Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er ute etter en ny laptop til spilling. Jeg tenkte meg noe med et ATI Mobility HD5850 eller bedre. Jeg har sett på Acer Aspire 7745G, men blir avskrekket av DDR3 minne på grafikkortet som kveler endel grafikkytelse. Jeg har også sett på HP Envy 17-1085, men er litt avmålt på denne av samme grunn, samt at jeg ikke liker HP... Så, hvilke alternativer er det? Jeg har tittet gjennom mpx, komplett og et par andre, men ikke sett noe spesielt. Av prisklasse tenker jeg max 12.000, men helst under, og jeg har ikke andre preferanser enn god spillytelse. Ta en titt på asus g73jh, den har 5870 med ddr5, koster litt over 10k. Har også veldig god kjøleløsning (du slipper å brenne deg av å ha den i fanget..). Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Selv har jeg en lignende Asus-maskin. Vet ikke helt hva modellen heter, men den har vel GTS 360M, 6 gb ram, 7-kjerneprosessor og en 15-tommers skjerm. Maskinen funker fjell, og kan kjøre de nyeste spille med ultra settings. Kjølesystemt er også veldig bra. Den nye serien Asus-maskiner er derfor å anbefale på det sterkeste. 17-tommeren innehar det skjermkortet du vil ha, men er dog noe tyngre. Lykke til med anskaffelse av maskin! Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg er ute etter en ny laptop til spilling. Jeg tenkte meg noe med et ATI Mobility HD5850 eller bedre. Jeg har sett på Acer Aspire 7745G, men blir avskrekket av DDR3 minne på grafikkortet som kveler endel grafikkytelse. Jeg har også sett på HP Envy 17-1085, men er litt avmålt på denne av samme grunn, samt at jeg ikke liker HP... Så, hvilke alternativer er det? Jeg har tittet gjennom mpx, komplett og et par andre, men ikke sett noe spesielt. Av prisklasse tenker jeg max 12.000, men helst under, og jeg har ikke andre preferanser enn god spillytelse. Ta en titt på asus g73jh, den har 5870 med ddr5, koster litt over 10k. Har også veldig god kjøleløsning (du slipper å brenne deg av å ha den i fanget..). Fine specs og pris, men maskinen er jo butt-ugly Jaja, beggars can't be choosers. Tar i mot flere forslag om det skulle være noen gode alternativer, hvis ikke har vi kanskje en tidlig vinner. Edit: ser versjon A1, A2 osv blir brukt om denne maskinen rundt omkring, hva innebærer dette? Edit2: glem det, fant ut av det: X1- is the baseline model. X2- 500gb hdd and Blueray drive. A2- Has the 1tb(2x500gb) of hdd space. A1- Has the 1tb of hdd space and has a blue ray 4x reader. Endret 4. oktober 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
epiphoneme Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har en Acer Aspire 5740, og den har Radeon HD 5650, og det holder i massevis. Jeg har redigert film, kødda litt med skjermoppløsning, og sett på HD film i sammenligning med Full HD-TV, der PCen faktisk var best... PCen ligger på rundt 7000,- i de fleste elbutikker. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg får neven at benchmarken min ligger på ARMA 2, men har forstått at Asus G73JH klarer dette. Jeg mistenker at Acer Aspire 5740 ikke vil klare det, men takk for forslaget:) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Envy 17" har GDDR5 minne på skjermkortet. Et 15" alternativ er denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1259413 MSI GX660 med HD5870. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Da ble det en Asus G73JH med i7 720qm, 6 gb ram og hybriddisk Ble solgt på kjøleløsningen og satser på at jeg unngår alle feilene som er blitt nevnt rundt omkring, heia reklamasjonsretten. Litt over budsjett, men tror jeg glemmer det når jeg sitter med maskinen 88 stk bekreftet inn den 14. oktober hos mpx, regner med at jeg kan hente den på pickup point i oslo dagen etter eller deromkring. Takker for råd! Endret 6. oktober 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
Thror Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gratulerer, storfornøyd med min. Bare litt kjip å ha med på flyet... Lenke til kommentar
klovnikamp Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Har du fått din maskin PapaDon ? Gratulerer, storfornøyd med min. Bare litt kjip å ha med på flyet... Har du sluppet alt av problemer med gsod etc ? Ikke noe trøbbel ? Jeg er usikker på om jeg skal gå for Asus G73JH eller HP Envy 17 (Begge med i7 cpu) Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Den kan nok hentes i dag, men skal dessverre bort med jobben så det får vente til i morgen:( MPX har et 40 talls inne nå om noen skulle være interessert. Angående alle småproblemer og feil med maskinen, har jeg forstår på forumet til notebookreview at alle disse er løst. Det har i stor grad vært snakk om software og firmwarefeil. GSOD og VSOD er i alle fall løst, også lockup i forbindelse med steam etc. skal være løst. Uten å ha testen noen av maskinene (enda) vil jeg uansett helhjertet anbefale G73JH. Den er allmenn kjent som maskinen som definitivt gir mest for pengene, og har vunnet et utall editor awards, etc. HP Envy vet jeg dessverre ingenting om, annet enn at jeg valgte G73JH foran den. Jeg ble solgt på overlegen kjøleløsning og gddr5 ram på skjermkortet Endret 13. oktober 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
Thror Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Ikke hatt noe problemer, har kjørt furmark over en time uten tegn til problemer (snitt gputemp på rundt 90). Tror det har vært hovedsaklig med de amerikanske modellene. Har du fått din maskin PapaDon ? Gratulerer, storfornøyd med min. Bare litt kjip å ha med på flyet... Har du sluppet alt av problemer med gsod etc ? Ikke noe trøbbel ? Jeg er usikker på om jeg skal gå for Asus G73JH eller HP Envy 17 (Begge med i7 cpu) Lenke til kommentar
klovnikamp Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Takk for tilbakemeldinger. Ett steg nærmere "bestill" knappen nå... Hvordan er skjermen ? Ser noen har nevt noe om litt lysblødning rundt rammen til skjermen ? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Jeg fikk GSOD etter 10 min med ARMA 2, så nå skal jeg oppdatere VBIOS, og håper at det løser problemet. Ikke helt lett å bli klok på denne maskinen, på notebookreview kan man lese både hvor fantastisk og hvor håpløs den er... Men det virker nå som om de problemene som er mest plagsomme er løst, men vi får nå se på det:) edit: oppdaterte vbios og alt er i sin skjønneste orden:) Kjølig og stille Endret 16. oktober 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=606666 Edit: tilbud over. Endret 17. oktober 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå