Gå til innhold

Enkel subtitle-fiks?

cuadro

Anbefalte innlegg

Dette er et dilemma jeg har fundert litt over nå: Jeg sitter her med en enorm mengde helt ulovlig nedlastet materiale; blue-ray, dvd og til og med VHS for gamle klassikere. :ph34r: Jeg skulle gjerne hatt engelsk undertekst på disse, og jeg er heller ikke helt grønn på programmering og det som er av datatekniske nyttefunksjoner, så jeg har fått kompilert .srt filer med VLC for ganske mange filmer.

Her kommer problemstillingen: Mange filmer og undertekster er ikke samstilt. Dialogene starter eksempelvis 14 sekunder senere i filmen, enn i .srt-filene. Selvfølgelig kan jeg gå inn i hver enkelt fil for å korrigere dette slik at det stemmer med min film-fil, men dette virker uhyre tungvint og unødvendig. Jeg har tatt meg bryet med å lage et program som omskriver disse .srt-filene helautomatisk der jeg bare velger "forsinkelsen", men det viser seg at jeg mangler programmeringsferdighetene selv om formatet disse .srt-filene står skrevet på er så enkelt som man får det.

Jeg er rett og slett for lat til å lese meg opp om dette, og trenger forslag til programmer som allerede eksisterer som gjør nettopp dette, eller tips til hvordan man lager et selv. :)

Det som ønskes er et program som endrer tidspunktet for fremvisning av alle dialogene i .srt-filene med +/- det intervallet jeg velger.

Eks: Filmen "The Guardian" har i .srt-filen dialoger som vises slik:

28

00:02:02,288 --> 00:02:04,722

Let go. You're drowning her!

[..]

94

00:07:49,735 --> 00:07:52,829

I can... I can fix this, all right? I...

Begge disse dialogene starter og slutter ~23,500 (tjuetre komma femhundre) sekunder for tidlig. Jeg vil ha et program som gir meg muligheten til å endre alle disse til å starte og avslutte 23,500 sekunder senere.

Takk for hjelp, på forhånd. :innocent:

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...