Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overføring av hovedkort til nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye erfaring med montering av hovedkort, men erfaring med alle andre komponenter som er vanlig i pcen.

Nå lurer jeg på om det er mulig å overføre all innmaten fra mit nåværende støyende kabinett til fractal R3 kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605521

Årsaken er at jeg har en cpu vifte og en harddisk som bråker endel under arbeid.

Jeg prøver å få en tilnærmet støyfri pc.

Virker som om hovekortet mitt var støpt fast i selve kabinettet mitt? men det er vel ikke mulig!? Så lurer på om dette er mulig å gjennomføre eller om noen hovedkort ikke er mulig å få ut av kabinettet?

Er det vrient og risikabelt å montere hovedkortet i nytt kabinett? vil hovedkortet mitt passe?

står at kabinettet er M / B kompatibilitet: Mini ITX, Micro ATX og ATX. hva nå enn det er?

Tenker at jeg uansett vil bruke det nye kabinettet når jeg omsider fornyer all innmaten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATX er vanlig standard størrelse på et HK.

Dette kabinettet støtter da i tillegg Mini ITX og Micro ATX.

Har du en vanlig PC i kabinett så er det mest sannsynlig ATX standard.

Men dette kabinettet støtter også M-ATX hvis du skulle ha det så det er ikke noe problem.

Mini-ITX brukes i små BareBones o.l.

Lenke til kommentar

ATX er vanlig standard størrelse på et HK.

Dette kabinettet støtter da i tillegg Mini ITX og Micro ATX.

Har du en vanlig PC i kabinett så er det mest sannsynlig ATX standard.

Men dette kabinettet støtter også M-ATX hvis du skulle ha det så det er ikke noe problem.

Mini-ITX brukes i små BareBones o.l.

ok da kjøper jeg nytt kabinett

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye erfaring med montering av hovedkort, men erfaring med alle andre komponenter som er vanlig i pcen.

Nå lurer jeg på om det er mulig å overføre all innmaten fra mit nåværende støyende kabinett til fractal R3 kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605521

Årsaken er at jeg har en cpu vifte og en harddisk som bråker endel under arbeid.

Jeg prøver å få en tilnærmet støyfri pc.

Virker som om hovekortet mitt var støpt fast i selve kabinettet mitt? men det er vel ikke mulig!? Så lurer på om dette er mulig å gjennomføre eller om noen hovedkort ikke er mulig å få ut av kabinettet?

Er det vrient og risikabelt å montere hovedkortet i nytt kabinett? vil hovedkortet mitt passe?

står at kabinettet er M / B kompatibilitet: Mini ITX, Micro ATX og ATX. hva nå enn det er?

Tenker at jeg uansett vil bruke det nye kabinettet når jeg omsider fornyer all innmaten.

Det er ikke vrient å bytte. Men vær forsiktig med avstands skruene.. Det må ikke være noen ledige på baksiden av HK, svidd elektronikk er ikke koslig..

Lenke til kommentar

så altså alle skruene på hovedkortet må være skrudd fast i kabinettet eller så kan det kortsluttes? Beklager må få det inn med teskje. Er ikke så stø på data.

takk for tipsene. gleder meg til nytt kabinett.

Men noe jeg lurer på: Den platen på hovekortet der alle innpluggingsmulighetene er (usb,internett,skjermkort etc..) kan jeg være sikker på at den vil passe med det nye kabinettet? altså at åpningen for denne "platen" er på samme sted som mitt nåværende kabinett?

Lenke til kommentar

så altså alle skruene på hovedkortet må være skrudd fast i kabinettet eller så kan det kortsluttes? Beklager må få det inn med teskje. Er ikke så stø på data.

Men noe jeg lurer på: Den platen på hovekortet der alle innpluggingsmulighetene er (usb,internett,skjermkort etc..) kan jeg være sikker på at den vil passe med det nye kabinettet? altså at åpningen for denne "platen" er på samme sted som mitt nåværende kabinett?

"Tilkoblingsplaten" på HKet ditt vil passe. Det er det som er fint med standarer som f.eks. ATX.

Men husk å bruk omramningsplaten rundt tilkoblingene som er på kabinettet ditt i dag på det nye kabinettet.

Den vil sitte igjen i ditt gamle kabinett, men kan trykkes løs. Denne må du sette inn i det nye kabinettet i stedet for den som vil følge med. Den du har i dag passer tilkoblingene på HKet.

Lenke til kommentar

Det jeg mener, bak hovedkorte har du avstands skruer. Ingen av disse må ligge bak hovedkorte å være borti hovedkortet. Alle må være i bruk. Hvis ikke kan det skje saker og ting.. Har brent med på det før, jeg :ph34r:

Lenke til kommentar

Hk skal vær festet med ca 9 skruer. Vær sikker på at alle er ute før du drar. :)

Trekk også ut kontakten. Og ta ut tilleggskort og HK før strømforsyningen.

Det er ikke anbefalt å trekke ut kontakten, men skru av brytern på PSU'en da vil det ikke gå strøm, men hele kabinettet blir jordet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...