Gå til innhold

Mulig å laste ned gamle ps1-spill?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og tenker på alle de gode, gamle spillene jeg likte så godt da jeg var barn og hadde en Playstation 1. Det må være mange år siden jeg sist spilte noen av dem, så noen andre spille dem, eller i det hele tatt ofret dem en tanke. Det var slike spill som var virkelig underholdende, som man kunne kose seg med og spille om og om igjen, før alle spill som ble lagd bare handlet om krig og dreping.

Her er noen spilltitler jeg husker godt:

Spyro

Crash Bandicoot 3

Heart of Darkness

The Hunter

40 Winks

Digimon World

Jeg skulle så gjerne oppleve denne gleden igjen. Som barn syntes jeg det var så spennende å være i en virtuell verden som en drage eller tasmansk djevel, eller bli en ninja og kjøre om kapp mot heksa på en sopelime i drømmeland. Derfor spør jeg: Er det mulig å laste ned noen av disse spillene og spille dem på PC? Er det mulig å oppdrive dem i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapt svar. Behøver jeg bare å laste ned PsXE og selve spillet, så kan jeg begynne? Det er ingenting mer jeg behøver å gjøre eller laste ned? Er det virkelig så enkelt?

Jeg fant en side, romulation.net, fungerer det å laste ned derfra?

Vet ikke om du har ps3,men der er det jo muligheter å laste ned gratis ps1 spill fra Playstation Store;)

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar. Behøver jeg bare å laste ned PsXE og selve spillet, så kan jeg begynne? Det er ingenting mer jeg behøver å gjøre eller laste ned? Er det virkelig så enkelt?

Vet ikke om du har ps3,men der er det jo muligheter å laste ned gratis ps1 spill fra Playstation Store;)

Say whaaaaat! Gratis? Er alle gratis?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke ps3.

Du trenger psxe klienten, og så kjører du wizarden der, trenger kanskje en plugin thingy men det får du link til av psxe. Emuparadise funker fett.

Jeg vet ikke så mye om data og databegreper. Hva er en "psxe klient" og hva er en "wizard"? Du er nødt til å forklare meg det slik du ville forklart det for en femåring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Å bruke en Emulator for diverse konsoller er lov, så lenge du har konsollen/spillene. Det var ment som en måte å spille f.eks SNES spillene dine om konsollen din er ødelagt.

Lenke til kommentar

Å bruke en Emulator for diverse konsoller er lov, så lenge du har konsollen/spillene. Det var ment som en måte å spille f.eks SNES spillene dine om konsollen din er ødelagt.

Jeg har kjøpt og betalt for en ps1 og alle spillene jeg listet opp en gang, selv om ingenting har virket på en del år.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det til.

Det gikk fort og greit å laste ned selve emulatoren. Jeg gjorde som jeg ble forklart på den youtube-filmen jeg linket til tidligere, og det var ikke noe mer hokus pokus enn det.

Så bestemte jeg meg for å laste ned Digimon World. Det var ingen enkel oppgave, for rom-en viste seg å være mer utilgjengelig enn rom-er flest vil jeg tro. Da jeg hadde funnet rom-en, lastet jeg ned alle de seks delene som utgjorde spillet. Men da jeg skulle pakke dem ut, viste det seg at fem av dem var brudne.

Det tok meg et par timer å finne rom-en på nytt og prøve å laste ned fra andre steder. Hver gang var minst én av delene ødelagt, til den fjerde gangen jeg prøvde. Da var hele spillet i én fil, og den fungerte helt fint. Så nå har jeg spilt Digimon World en liten stund. Først var det tregt og hakkete, men jeg stilte ned grafikken på innstillingene i emulatoren. Så nå fungerer det strålende.

Dette er foreløpig det eneste spillet jeg har prøvd med emulator. Men hvis noen sliter med å få en ps-emulator til å fungere, skal jeg svare så godt jeg kan på spørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og tenker på alle de gode, gamle spillene jeg likte så godt da jeg var barn og hadde en Playstation 1. Det må være mange år siden jeg sist spilte noen av dem, så noen andre spille dem, eller i det hele tatt ofret dem en tanke. Det var slike spill som var virkelig underholdende, som man kunne kose seg med og spille om og om igjen, før alle spill som ble lagd bare handlet om krig og dreping.

Her er noen spilltitler jeg husker godt:

Spyro

Crash Bandicoot 3

Heart of Darkness

The Hunter

40 Winks

Digimon World

Jeg skulle så gjerne oppleve denne gleden igjen. Som barn syntes jeg det var så spennende å være i en virtuell verden som en drage eller tasmansk djevel, eller bli en ninja og kjøre om kapp mot heksa på en sopelime i drømmeland. Derfor spør jeg: Er det mulig å laste ned noen av disse spillene og spille dem på PC? Er det mulig å oppdrive dem i det hele tatt?

Som om ikke de spillene handler om kriging og dreping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...