Gå til innhold

Treg bevegeøse av mus - rask pekerhastighet, treg bevegelse - rask peker


Anbefalte innlegg

Så hei.

Jeg har en Roccat Kone som jeg har brukt en liten stund nå, og har i lengre tid føltes som om noe er feil. Jeg har nå funnet ut hva feilen er. Det er slik at når jeg beveger musen sakte, så vil pekeren på skjermen bevege seg hurtig. Og motsatt om jeg beveger musa kjempefort. Enkelt uttestet ved å se hvor langt jeg må dra musa på musematta for å komme over begge skjermene, og så hvor langt jeg kommer når jeg drar musa kjapt.

Jeg har prøvd forskjellige sensitiviteter, dpi, hz på USB-port (?) og problemet er likefullt tilstede.

 

Så.. hva kan jeg gjøre? Noe kjent problem eller er jeg et unikum når det gjelder dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er jo isåfall negativ akselerasjon. Selv etter en fresh reinstallering er problemet tilstede. I tillegg er det samme problem for en annen mus jeg prøvde (etter reinstallering).

Er dette vanlig altså? Og jeg har ikke winXP, men win7, fungerer fixen likevel?

Det er sånn at om jeg drar musa relativt fort halvveis over musematta, så beveger pekeren seg halve skjermen, og så trenger jeg å dra musa halveis tilbake for å få musa tilbake. Slik er det for alle dpi-settings, sens-settings osv, forskjellige overflater av de jeg har prøvd og.

Rimelig plagsomt kan en si.

Lenke til kommentar

Jeg har klart å se at problemet er mer tilstede ved høyere DPI, når jeg tar factory reset av driveren, så kan jeg ikke gjøre noen forandring, og det fungerer greit, men er helt merkelig sens, slik at å faktisk bruke det slik, er ikke mulig.

 

Lest på nettet at mange sliter med dette. Idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...