Jambimaster Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Heisann! Var å leverte en søknad på en jobb (som jeg er veldig interessert i) for et par dager siden. Greia er at jeg har lite erfaring, selv om det ikke var noe som var obligatorisk. Søknaden min er ganske bra skrevet, men har mange klisjeer. Lurer bare på om det er noe jeg kan gjør for å skille meg litt ut i forhold til andre søkere? Kanskje stikke og mase litt om hvordan det står til med stillingen? Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det kommer jo an på type jobb. Det er forskjell mellom å søke på Burger King og i McKinsey. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det kommer vel an på om du bare maser, eller om du sier et eller annet som formidler motivasjon. Jeg tror velskrevne søknader er litt overvurdert. De fleste blir skumlest. Det er bedre å skrive et ærlig og kortfattet søknadsbrev, enn en velformulert søknad full av klisjéer. Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg søkte som kassemedarbeider på Elkjøp. Jeg er veldig gira akkurat på det siden jeg er veldig interessert i elektronikk og digger å bare kikke inne på Elkjøp innimellom. Søknadsbrevet er veldig kortfattet som du sier. Inneholder ikke noe særlig mer enn CV, hvor jeg hørte om stillingen, tidligere erfaring, kvalifikasjoner og grunn til at jeg søker. Lenke til kommentar
bloga Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvilken butikk søkte du på? eller hvor i landet blir det vel :---) Aldri lurt å mase uansett.. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 jeg ahr hørt at det er lurt å mase. Viser at du er interessert. stikk gjerne innom om en stund og hør hvordan det går med søknaden. da husker de deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå