Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rødvin sunt for 14 år gammelt barn?

Veltins

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Fuck alle som sier at rødvin er farlig! lyst til å prøve eller drikke det er det bare til å fyreløs! Alkaholen kan du få noen bivirkniger hvis du drikker det hele tiden .. men et glass hver uke er helt ok :thumbup:

Et glass i uken skader kanskje ikke mye, 1 glass om dagen som trådstarter sier gjør han til alkoholiker når han blir eldre og er usundt for leveren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Alkoholiker

Mitt råd til deg, trådstarter: Ikke drikk alkohol i så tidlig alder. Jeg begynte å drikke alkohol i 14 års-alderen, og jeg fikk smaken på det. Til slutt så ble det hver uke, så ble det flere ganger i uka, nå i en alder av 21 år så går jeg knappt en dag uten alkohol. Jeg ble alkoholiker for at jeg begynte min alkoholkarriere for tidlig, og visste antageligvis ikke helt hva jeg drev på med i en alder av 14 år.

Så gjör ikke den feilen jeg gjorde, har du vin hjemme så la den stå på lager noen år til.

Drikk med måte :)

Lenke til kommentar

Det er en balanse mellm å gi ungdommer gode drikkevaner og la dem drikke,

Vil de smake, ok, kanskje når de er 14 kan du får ET glass ved jul eller familie selvskap,

Men å gjøre det til en vane gjør bare at du går drikking til en vane, ungdommer kommer til å drive med helefyll uansett hva du gjør hjemme, det eneste du kan håpe på er at de vokser fra det.

Men viss du sitter hjemme og ALDRI lar ungdommer en gang smake blir det bare mer forbudt og vil prøve det mer, så la dem smake en gang i ny og ne, men en gang i uka er alt alt for mye, men ikke tro at fordi dem får smake hjemme kommer dem ikke til å rave rundt i gatene når de er 17 nesten uansett hva du gjør

Lenke til kommentar

Er det en forelder eller en unge som spør ?

Er det en forelder - Du burde skamme deg som ideheletatt vurderer å fast gi ungen din rødvin i en alder av 14. Som skriver rett over her: Det er greit å gi dem ett glass til jul eller spesielle anledninger, men ikke fast..

Er det en unge som spør: Vent til du blir eldre, og faktisk vet hva alkohol gjør med kroppen.

Lenke til kommentar

Er det en forelder eller en unge som spør ?

Er det en forelder - Du burde skamme deg som ideheletatt vurderer å fast gi ungen din rødvin i en alder av 14. Som skriver rett over her: Det er greit å gi dem ett glass til jul eller spesielle anledninger, men ikke fast..

Er det en unge som spør: Vent til du blir eldre, og faktisk vet hva alkohol gjør med kroppen.

er ikke bedre at en som foreldre gir ungene en trygg introduksjon til alkohol?

lar dem få smake på forskjellige ting og lære dem hva det gjør med kroppen dems.

er 100% enig med deg gunfreak.

Det er en balanse mellm å gi ungdommer gode drikkevaner og la dem drikke,

eller vil du kanskje at dem skal prøve alkohol på fest for første gang?

ligge å spy i grøfta mens ingen passer på dem.

dagens unge begynner å drikke tidligere enn før, gjerne ned i 13-14 års alderen.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...