hjelmjenta Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg vil starte en liten undersøkelse her til et skoleprosjekt. Når du som enkeltperson handler i en dagligvarebutikk, velger du butikken etter SERVICE, PRIS eller UTVALGET? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Et lite tips. Lag en poll, slik at folk kan stemme. På den måten blir det mye enklere for deg å samle inn data Personlig er pris det første jeg ser på. Skal jeg kjøpe flere varer er det naturlig å holde seg til én butikk, og da blir utvalg straks viktigere. Service gir jeg en lang eff i når det gjelder dagligvare Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Problemet med en sånn undersøkelse er at folk lyver. Det har vært mange slike undersøkelser som viser at folk sier at de prioriterer utvalg og kvalitet, men når de faktisk handler går de på Rema eller Kiwi.. Selv kjøper jeg det jeg må på Meny eller delikatessebutikker og det jeg kan på Kiwi, så jeg velger vel etter alle tre.. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg velger etter beliggenhet. Det er en Prix-butikk mellom parkeringsplassen min å hjemmet mitt. Valget er enkelt. Men når vi gjør storhandel (for 1 uke av gangen) går vi etter pris, f.eks. OBS! EDIT: Jeg får uansett alltid etter Coop-kortet. Statoil, Esso, Prix, OBS!, Coop ditt, Coop datt Endret 4. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hva med beliggenhet? Jeg velger vel så ofte butikk etter hvor den ligger, men så har de fleste butikker crappy utvalg uansett. Og for høye priser. Og uinteresserte ansatte. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Beliggenhet (avstand fra hjem/jobb/reiserute, ledig parkering) og utvalg (at man finner alle varene man skal ha i en butikk; tid og kjøring er viktigere enn å spare noen kroner på enkeltvarer) er viktigst, service og pris kommer nederst. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Pris og beliggenhet. Er såpass dyrt for transport i landet her at det blir lite aktuelt å kjøre rundt om for å "spare" noen få kroner, samtidig som tid er penger. Endret 5. oktober 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå