kjellvr Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) hey, jeg har lenge lurt på hvordan jeg vet hvor mange watts psu jeg trenger? er det bare å kjøpe en på 2000W så vet jeg at den funker eller vil det svi det meste av hardware? bruker en på litt over 500W nå tror jeg. har også planer om å overklokke cpuen snart,kjøpe nytt hovedkort og nytt skjermkort. burde jeg skifte psu også da? og i tilfelle hvordan vet jeg om jeg trenger ny psu? Kjell. Endret 3. oktober 2010 av kjellvr Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du kan ha så stor PSU du vil. Den vil bare bruke det den trenger En pekepinn: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Bare å plotte inn hvilke deler man har, så får man et anbefalt nummer. Du bør nok ligge på 10-20% over denne verdien. Det kan være greit å safe en stor PSU - altså 500w ++. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 beregningen på den linken kan umulig stemme, jeg valgte helt ok hardware og den beregnet 2500 watt. en kompis av meg kjører mye mer hardcore deler og bruker bare 800. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Da har du nok gjort noe feil Hvilken maskinvare har du? Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 ati hd 5770, klokket core 2 duo opp til 2,9 gz, gamer hovedkort, 4bg ddr3 ram, 1 120mm vifte og 3 140mm vifter med led, det er vell så og si det, bruker ikke dvd leser/brenne en gang Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Får 298w i testen. Da ville jeg gått for noe rundt 500w Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå