Gå til innhold

HL2 og Doom 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men det kan koste mer, både penger og ikke minst tid, for utviklere uten "grafikk-motor erfaring" å utvikle det selv, så det kan være en bra investering.

HL skal nok helt garantert kjøpes ja! Visse ting støtter man av prinsipp :p

Ja og ja :yes:

HL skal nok helt garantert kjøpes ja! Visse ting støtter man av prinsipp :p

Eller pga at man trenger cdkey for å spille multiplayer.

Neei, mer det at det en gang i blant dukker opp noe som er av såpass høy kvalitet at man faktisk er villig til å betale for det ;). Jeg ser tilbake på Half-Life og alle de timene med underholdning det gav meg, og tenker som så at "hvis HL2 klarer å gi meg minst halvparten av det HL klarte, er det verdt hver krone". DOOM3 kjøper jeg fordi jeg er en stor fan av id's andre spill, samt. at jeg rett og slett synes det ser og høres glimrende ut :)

Lenke til kommentar
godt sagt, men utvikling er jo fremdeles kjekt å ha

Utvikling, ja. Men det finnes mye annet på FPS-fronten som kan ha godt av utvikling fremfor grafikk. Blandt annet tror jeg HL2 kommer til å ta et stort steg i riktig retning med fysikkmotoren og mulighetene denne har. Fremsteget er ikke nødvendigvis denne ene motoren, men mulighetene konseptet gir for fremtidige spill. En kan tenke seg at dette gir utviklerne gode muligheter til nyskapende level-design og gameplay. For all del er grafikk en viktig del av utviklingen av spill, men jeg synes ikke det bør gå på bekostning av andre, gjerne viktigere fremskritt. Personlig syns jeg FPS-sjangeren har vært veldig "låst fast" i det samme gamle møsteret for lenge. En risikerer ofte mye ved å prøve noe nytt, det kan lett floppe...noe de fleste utviklere ikke vil risikere av forståelige grunner.

Ellers syns jeg faktisk noe så banalt som en god historie er mangelvare i dagens spill. Hva med å bruke litt mer tid på det området, og heller spare oss for et nytt Unreal 2.

(ble litt mye off topic her, men skitt au)

Lenke til kommentar

Vi er enda langt unna... faktisk milevis unna å kunne kjøre god grafikk, troverdig fysikk osv.

De som lager simulatorer f.eks ( til profesjonelt bruk, ikke spill ) klager over dårlige grafikk kort. Du kan ikke ha detaljerte modeller nok, og det er ikke nok "grafikk minne" til å håndtere gode nok teksturer.

Grafikk kortet er også dårlig til å håndtere forandringer i en modell. Altså, forsøk å få grafikk kortet til å forandre en "box" til en "smultring" med hardware. rimelig tungt og vanskeligt.

Fysikkmotorer krever også sinnsyk kraft bare for ordinære ting. og la oss da ta med atmosfære, trykk, osv.... masse kraft.

...vi er langt unna målet, så jeg tror ikke at grafikk er oppskrytt...

Lenke til kommentar
smetho: helt klart, helt klart. Utvikling: GTA vice city - mye bedre historie enn GTA III. Grafikken? _litt_ bedre. Gameplay? mye bedre

Det er utvikling det.

Forresten, er det bildet i avataren av deg selv? :lol:

My point exactly. Endelig en som har skjønt det :)

Bilde av meg? Nei...men har vurdert å fornye det med å stappe billiardkuler i kjeften sjøl :D Men tror tannlegen vil klikke i vinkel da :grumpy:

Lenke til kommentar

90'? :lol:

Kunne ikke dy meg når det gjaldt den avataren.......

Kanskje jeg skal bruke et sykt bilde jeg var så uheldig å se på LAN en gang? >>>>Bør ikke leses hvis du ikke tåler stygge bilder >>>>kvinne med en amerikansk fotball trykt opp i musa si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...