Gå til innhold

HL2 og Doom 3

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser igjennom alle trådene der folk snakker om å oppgrader hardware før disse spillene kommer ut,da undrer jeg,utgiverene av disse spillene kan vel ikke regne med at alle som skal spille løper i butikken å oppgraderer pc'ene sine for 1000 vis av kroner for å kunne henge med??

Virker jo som utrolig dårlig butikk da....... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her og ser igjennom alle trådene der folk snakker om å oppgrader hardware før disse spillene kommer ut,da undrer jeg,utgiverene av disse spillene kan vel ikke regne med at alle som skal spille løper i butikken å oppgraderer pc'ene sine for 1000 vis av kroner for å kunne henge med??

Virker jo som utrolig dårlig butikk da....... :)

dårlig butikk? de har nok en avtale med dell eller no :) tror du ikke det?

Lag grafikken best muligt, slik at alle må oppgradere :shrug:

Lenke til kommentar

Apropos. CS2 basert på denne herlige hl2-motoren, må jo bli bedre enn Condition-Zero fra Ritual. Om cs2 får grafikken til hl2, så blir jo dette en relativ morsom opplevelse å spille med, så da lurer jeg på om ikke jeg må gå en tur til butikken og kjøpe noe heftigere skjermkort... Men sålenge cs har holdt seg såppass populært så lenge, uten at en nødvendigvis må blakke seg under oppgraderinger så må en vel være fornøyd...

Lenke til kommentar

Enig m MrLee der....

Vel doom 3 ekke ute enda, og imens så blir d flere m bedre systemer. Men eg tror at ID software tenker sinnsykt langsiktig her...

altså se litt på hvordan de oppererer... de lager en dødsfet motor, og et dødsfet spill på den motoren. Så får de penger. Men så kommer +'et. Det de åsså gjør er å selge motoren til andre som har lyst til å lage et fett spill... innfor markedsføring så kalles dette for "mersalg"... Bare ta Quake3 motoren... hvor mange spill benytter seg av den motoren? Quake3, Wolfenstein, Mohaa, Jedi knight.... ++? eg husker ikke nøyaktig... og HL sin motor var vel basert på en quake motor?

...og hvorfor ikke bruke en annen sin motor? Det er jo sparte utgifter til utvikling og spart tid... eg vet ikke hvor lang tid det tok å lage mohaa, men ikke 3 år vaffal

håper bare at mitt superduper TI4600 m 128 Minne er godt nok.... verre m cpu'en tenker eg...

Lenke til kommentar
gleder meg til half-life 2 ja.. det skal ikke lastes ned.. det skal kjøpes originalt med engang den 30 sept.

Agreed. Jeg kommer til å kjøpe både det og DOOM3.

Jeg kommer nok også til å gjøre de nødvendige oppgraderinger for å få spilt disse to på bra settings.

Som noen sa, HL2 skal visst være skalerbart og kan kjøre selv på dårlige PC'er. DOOM3 er det uvisst med, men det virker som om det blir endel stivere. Men er det ikke slik vi kjenner id? De presser grensene ganske mye, og tenker laaangt framover. Det er svært god butikk å ha utviklet markedets mest avanserte 3d-motor. En lisens på Epics UT2003/Unreal2-motor koster jo $250.000-$300.000.

Lenke til kommentar
Det er svært god butikk å ha utviklet markedets mest avanserte 3d-motor. En lisens på Epics UT2003/Unreal2-motor koster jo $250.000-$300.000.

Ja, men det kan koste mer, både penger og ikke minst tid, for utviklere uten "grafikk-motor erfaring" å utvikle det selv, så det kan være en bra investering.

HL skal nok helt garantert kjøpes ja! Visse ting støtter man av prinsipp :p

Lenke til kommentar

Hei

Domm3 og HL2 er laget med tanke på å lage et spill som tar i bruk den beste teknologien som er tilgjengelig. De tok bevisst ikke hensyn til at folk ikke har pcer til å spille disse spillene uten at det hakker.

De ville rett og slett se hva de kunne få til :)

Lenke til kommentar

Jeg også gleder meg helt sinnsykt til det kommer ut. Var/er en stor tilhenger av HL1, og syntes dette er et av de beste spillene som noen gang er laget, men i dag er jo ikke den grafikken den beste. Men nå som HL2 kommer så blir det jo bra spill kombinert med utrolig grafikk, det kan jo ikke gå galt ? Jeg vil ha en skikkelig opplevelse når jeg spiller dette spillet, så jeg kjøper nok Radeon 9800 PRO.

Lenke til kommentar

da snakker vi vel heller om fysikk-motor delen av spillet enn grafikk-motor delen da. Forresten så skal grafikken i HL2 være ganske skalerbar nedover for de med sucky PC. For de med det råeste av det råe derimot, vil grafikken være LEKKER :yes:

Lenke til kommentar
håper bare at mitt superduper TI4600 m 128 Minne er godt nok.... verre m cpu'en tenker eg...

Håper på det samme, la ned noen kroner i et slikt kort før jul en gang.

Angrer nesten litt nå :oops:

Holder nok bra det, ligger jo over anbefalt som er geforce Ti4400, og anbefalt er jo ikke det samme som minimum.

Lenke til kommentar

hmm...med eit middels skjermkort og ellers maskin bør du vel kunne spille D3 og HL2 med ein relativt lav oppløsning vel?

Nvidia sin TI serie har sikkert mange kort som takler det og R9x00.

Generals var det noen plasser sa at det trengte 2Ghz...men det skal ikkje masse til for å klare å spille det.

De med GF2 mx ol. kan nok rekne med at det ikkje er det beste til de spillene...men hvem vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...