Merko Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hei. Litt rotete emnetittel, men fant ikke en som passet godt nok Oppgraderte hovedkortet til min far her om dagen til ASUS P5Q PRO Turbo, P45, Socket-775. Det fungerer egentlig veldig greit, men så fort PCen starter fra dvalemodus, så ser det ut som internettilkoblingen på maskinene går av. Man må fysisk dra ut\inn TP-kabelen fra HK'et for at internettet skal komme igjen. Er det noen andre som har vært borti i lignende problem? Er det en løsning på dette, annet enn å fjerne dvalemodus? Setter pris på svar Endret 3. oktober 2010 av Merko. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du bør sjekke hvilket chipset den bruker for LAN og laste ned nyeste driver tilgjengelig for ditt OS. Tror det er en sånn 'Attansic L1' sak som jeg har på et P5K hovedkort. Det var så mye trøbbel med det at jeg satte inn et ekstra PCI-nettverkskort i PC og løste alle problemene med lagg etc. Du får et Gigabitkort for under 8$ her. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Gå inn på egenskaper for nettverkskortet og sjekk under strømstyring om det er satt en hake for at maskinen kan deaktivere kortet for å spare strøm. Har vært borte i at dette kan skape problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå