Gå til innhold

På utkikk etter bak/side høyttalere

Anbefalte innlegg

Hei!

Dagens hjemmekino består av:

- Onkyo TX-NR807 receiver

- Dali Concept gulvhøyttalere

- Dali CT centerhøyttaler

Det som gjenstår er sub og bakhøyttalere. Sub må nesten vente litt, har ikke plass til det i stua. Men tenkte på bakhøyttalere. Skulle gjerne hatt et par små høyttalere til å henge på veggen bak. De skal være så lite dype som mulig. Finnes det i det hele tatt? Og finnes det i såfall rimelige varianter? De eneste jeg har sett så langt har vært del av komplette hjemmekinopakker. Har ikke funnet noen løskomponenter.

Noen som har noen tips?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg kan godt svare på den jeg :p Har du concept som front vil jeg absolutt anbefale concept som bakhøyttalere. Du nevner dypere bass i bak-kanelene, dette tror jeg ikke du vil ha. Skal du ha dyp-bass vil du ha dette over hele registeret, altså vil du ha en ny sub. Kan du ikke kjøpe ny sub blir du pent nødt til å kjøpe nye fronter (bass i bakhøyttalerne er virkelig ikke veien å gå).

Mitt beste tips: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/dali_concept_2_hoeyttalere_cherry.htm

Selvfølgelig kan du gå for http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/dali_ikon-1_hoyttalere_lys-eik.htm

Men du må ha litt hifi-interesse inne før du gjør det. Ikon spille bedre enn på concept på alle områder, men når det kommer til bakhøyttalere må du som nevnt ha litt interesse for feltet for å merke forskjell.

Vil du a bass må du nesten kjøpe en subwoofer som http://www.surround.no/product/492717/Proson-Rumble-R-10-Black-Piano-Finish.html

Dette er en ekstremt kritikerrors subwoofer. Dette er en langt bedre vei å gå enn å lete etter sub-lyd i bakhøyttalere ;)

Lenke til kommentar

Du bomma vel ikke litt på subwoofer linken? Mulig den er god, men kan tenkte meg du mente å linke til Xtz? :p

Ellers er ikke bakhøyttalere noe man må bruke masse penger på. Det er heller ikke like avgjørende å matche 100% slik det er med feks Center og fronter.

Lenke til kommentar

Nei, jeg bomma ikke :p Jeg linka til aktuelle bakhøytallere, som trådstarter ba om. Der er det kun Dali Concept og Dali Ikon som er aktuelle (innen min mening, alt etter vilker referanser trådstarter har). XTZ vil da vært en ekstremt god subwoofer noe trådstarter ikke har plass til (men da igjen burde ha plass til.

Lenke til kommentar

Hei! Har omtrent samme oppsett som deg, onkyo TX-SR805 forsterker med effektforsterker på fronthøyttalerene som er dali concept 10, dali ikon vokal2 mk2 senter. Til bakhøyttalere har jeg noen litt eldre dali 5005 gulvstående høyttalere, sikkert noe tilsvarende concept 6 (2x6,5" bass/mellomtone), og er meget fornøyd med dette oppsettet.

Men det kommer jo litt an på hvilke fronter du har, og på lommeboken selvsagt. Om du har concept 8 eller 10 ville jeg hatt noe bak som står litt i stil til de fremme istedenfor noe mikrogreier, men det er bare min mening.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...