Gå til innhold

HTC Desire spiser batteri som en gal! 50% på 3 timer.


Anbefalte innlegg

Fikk en Desire for noen dager siden, og har allerede lada den sikkert 10 ganger. Det er heeelt håpløst. Nå er det 2timer, 52minutter og 55sekunder siden unplugged, og batterinivået er nå 50%. Har snakket 5 minutter i tlf. Det er vel stort sett alt. Kanskje sendt et par sms.

Det kan jo ikke være sånn? Helt ubrukelig.

 

Batteriforbruk:

 

Cell standby 32%

Phone idle: 32%

Android System: 20%

Voice Calls: 7%

Display: 6%

Dialer: 3%

 

Wifi er av, BT er av, lysstyrke er kanskje 20% fast. Syncer været og gmailkontakter. Facebook, nyheter o.l. er av.

 

:(

Endret av imback
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd batteri trikset?

 

http://www.dinside.no/849526/dobbel-batteritid-paa-htc-desire

 

jeg testet det med min. ble litt bedre, men opplevde at den kun klarte standby tid/bruk på ca 8 timer.

 

kjøpte nytt batteri (ca 300kr, orginalt), så ble det ca 3 ganger bedre med det. usikker på hvorfor men. opplever fortsatt at det "nye" er mye bedre.

 

eller så kan det hjelpe å fabrikkresette hvis du ikke har prøvd det, selv om mobilen er helt ny

Lenke til kommentar

Jeg opplevde også veldig dårlig batteritid første to ukene, men så ble det merkbart bedre etterhvert. Det virker som om batteriet trenger å "kjøres inn". Uansett har ikke Desire noen spesielt god batteritid, men skal lett klare å få minst 1 døgn utav den med en del bruk.

 

Som en sammenligning så er det 6 timer siden min var i laderen, og har fortsatt 91% igjen. Har ikke vært brukt så mye, men har surfet på nettet i ca 30min og installert diverse fra markedet.

 

Men fabrikkreset kan løse mange problemer, så det ville jeg testet hvis jeg var deg  :)

Lenke til kommentar

Bra at du klarte å få orden på batteritiden! 

 

Det skal sies at det vil tappes ganske mye raskere hvis du sitter og trykker en del på telefonen. Logisk nok egentlig :)

 

Så lenge du får ihvertfall et døgn med mye bruk (internett, apps, musikk, ringing osv), så bør du si deg fornøyd, for det er dette de fleste med Desire ligger på. Jeg får 1-1,5 døgn med skjermen på full lysstyrke, 3G, sync av facebook, 2 mailkontoer, vær, litt musikk, meldinger og en del internettsurfing.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

gikk akkurat hjem etter en lang dag på jobb, og da hadde min Desire kun 15% batteri igjen. den ble tatt ut av laderen for 10 timer siden, og har ligget i lomma mi siden jeg gikk på jobb kl 7.30. 48& batteribruk på "celle-standby", og 48% forbruk på "telefonen er ikke i bruk". hva pokker er dette? kan ikke huske at dette har brukt så mye på kort tid!

 

funket "batteritrikset"?

Lenke til kommentar

Den skal ikke bruke så mye batteri selv uten "batteritrikset". Sikker på at du ikke har kjørt en buggy applikasjon som nå ligger i bakgrunnen og suger strøm? Den listen der det står hva som bruker batteri er mildt sagt grov, så det er vanskelig å si så mye kun ut fra den.

 

Kan hende det hjelper å restarte telefonen i første omgang, hvis ikke så kan du teste trikset. Men det er veldig delte erfaringer, så er ikke sikkert det funker for deg.

Lenke til kommentar

De første dagene fikk jeg 10-12 timer før den krevde lading. Etter noen ukers bruk går det nå greit 4 døgn (100 timer) før lading er nødvendig. Wifi, 3G, GPS og Bluetooth er på bare når nødvendig (for superenkel av/på: switchpro widget), slår straks av når ferdig med å sjekke mail, etc. Nå har jeg begynt å slå den av om natten også, så regner med å lade kun hver fredag da. Dessverre er det ingen oppvåkningsfunksjon på smartmobiler (som det er på vanlige mobiler), så da kan den ikke brukes som vekkeklokke.

 

Dette til info. Regner med at mange blir lettere sjokkert over batteriet de første dagene, som jeg ble.

Lenke til kommentar
(for superenkel av/på: switchpro widget)

 

Det følger da med widgets fra HTC som gjør samme jobbe, samt passer inn i Sense. Ligger under Add widget > Settings

 

Min holder rundt 1 dag med aktivt bruk, 2 dager med mindre bruk. Lader den ofte hver natt uansett. Har ikke prøvd batteritrikset. Er det mange som har hatt suksess med det, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...