xain Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 hei, jeg vet ikke om her er rette plassen men håper dere flytter den til rette plassen om det er ikke rette plassen : ). av og til så bruker jeg 2 pc'er samtidig, og jeg orker ikke å gå fra en pc til en andre pc vær andre minutt. så jeg lurer på hvordan skal jeg klare å gå inni den andre maskinen via fjernhjelp eller nå sånt? jeg vet det går an, men hvordan gjør man det, det vet jeg ikke. håper dere hjelpe til Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvilke operativsystemer har du? Lenke til kommentar
xain Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvilke operativsystemer har du? win 7 på ene pcn og den andre vista Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Windows har innebygget funksjon for dette, kalles Remote Desktop. Et meget bra alternativ er diverse utgaver av VNC, f.eks UltraVNC. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.teamviewer.com/no/index.aspx <--- lekende lett. Trenger ikke gjøre ting mer avansert enn det det faktisk er. Last ned, installer på begge maskiner. Så får du ID og PW du må oppgi på pcen du ønsker å strye fra. Enkelt og lett. Lenke til kommentar
xain Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) jeg har teamviewer, men det er så dårlig kvalitet på den.. er ikke sikker på at det er akkurat fjernhjelp. men har sett at en på IKT på skolen logga seg på en andre pcn via en andre maskin og det hva ikke fjernhjelp eller teamviewer. det lignet faktisk litt på remote desktop Endret 4. oktober 2010 av xain Lenke til kommentar
xain Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Windows har innebygget funksjon for dette, kalles Remote Desktop. Et meget bra alternativ er diverse utgaver av VNC, f.eks UltraVNC. hva er vnc for noe? og hvordan skal man bruke remote desktop? såg litt på youtube.com og prøvd med ip, men det gikk ikke :-/ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvilke operativsystemer har du? win 7 på ene pcn og den andre vista Hvilke versjoner av Win7 og Vista? Det er ikke alle som kommer med Remote Desktop server. Lenke til kommentar
xain Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvilke operativsystemer har du? win 7 på ene pcn og den andre vista Hvilke versjoner av Win7 og Vista? Det er ikke alle som kommer med Remote Desktop server. vet ikke, men jeg fikk da nå opp remote desktop på begge pc'ene men jeg klarer ikke å bruk dem vis du skjønner hva jeg mener. såg litt på youtube osv men det hjelpet ikke. men hvilken versjoner jeg har det vet jeg ikke hvordan jeg skal sjekke ass xD Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 kjør "winver" i run for å vite versjoner. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Home edition versjoner støtter ikke å bli tilkoblet fjernhjelp fra andre maskiner. Lenke til kommentar
xain Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 jeg fikk det til : ) takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå