Gå til innhold

Xbox 360 og HD TV - Hva slags kabel anbefales for best mulig bilde?

Anbefalte innlegg

Halo, japp etter den god del timer med dårlig bilde har jeg valgt å spørre her ;)

Har en Xbox 360 og en Toshiba 32" LCD TV HD-Ready

Jeg har bare brukt vanlige xbox kabelen på den, men har fått vite at man kan oppnå bedre bilde med en annen kabel.

Er det noen som kan linke meg til den kabelen?

Er det denne?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12378

eller

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21210

eller en annen kabel?

Takker meget for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vås. Du får ikke bedre bilde med en dyrere kabel. Det forskjell mellom kabler som s-video, compositt, scart og hdmi men det er ingen forbedring å hente ved å bruke noe annet enn den vanlige xbox hdmi kabelen.

Jeg går utifra at du allerede bruker en hdmi kabel. Hvis du ikke gjør det kan du bare stikke på nærmeste elektrobutikk og kjøpe den billigste du finner.

Lenke til kommentar

Bare vås. Du får ikke bedre bilde med en dyrere kabel. Det forskjell mellom kabler som s-video, compositt, scart og hdmi men det er ingen forbedring å hente ved å bruke noe annet enn den vanlige xbox hdmi kabelen.

Jeg går utifra at du allerede bruker en hdmi kabel. Hvis du ikke gjør det kan du bare stikke på nærmeste elektrobutikk og kjøpe den billigste du finner.

Det er akkurat det jeg ikke har, tror jeg aldri har brukt HD kabel, er ikke en av dem jeg linket til HD kabel?

Jeg har bare denne her;

http://www.erenumerique.fr/images/jeux/20051116/Xbox_360_cable_avance.jpg

Endret av The-One
Lenke til kommentar

hvis du har den du linker til så håper jeg inderlig ikke du er koblet til med den gule?

kobler du deg til med komponent (rød,grønn, blå)så skal du få et veldig bra bilde i 720p med din tv.

men du kan også ta deg en tur på biltema eller lignende å kjøpe deg en hdmi kabel til 100kr så får du også et supert bilde hvis din tv ikke støtter komponent.

Lenke til kommentar

Du får ikkje noko betre bilete med den enn komponentkabel. Bruk den du har, Raud/Grønn/Blå. Om eg ikkje hugsar feil er det ein liten brytar på kontakten til den kabelen der du velger mellom HD og SD (elns), den skal stå på HD.

Dvs. du kan få ein forskjell, men den vil mest sannsyleg være svært liten, kanskje umogeleg å sjå. Det varierer frå TV til TV kva signalkvalitet ein får med HDMI vs komponent.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Den er grei, da kan man bare prøve og finne ut av det ;)

Bestiller den kabelen imorra, så kommer med updates om det ble en merkbar differanse ;)

Du har lest svarene du har fått her eller?? Eller er det sånn at tv`n din IKKE har "grønn/rød/blå" inngang??

Har tv`n din det, så bruker du det, enkelt og greit, og du kan du kjøre 1080i ;)

Lenke til kommentar

Den er grei, da kan man bare prøve og finne ut av det ;)

Bestiller den kabelen imorra, så kommer med updates om det ble en merkbar differanse ;)

hvis du ikke merker forskjell mellom hdmi og den gule pluggen så bør du oppsøke lege.

Jeg har brukt den grønne og HD switchen på.

Men spørsmålet var om det er best å bruke xbox kabelen (den grønne) eller denne;

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12378

Lenke til kommentar

Du har ikkje forklart så bra kva kabel du faktisk har brukt. Er det ein grønn kabel som følger med konsollen? Om du har brukt den under, Raud/Grønn/Blå og switchen står på HD så er det ikkje noko poeng i å kjøpe HDMI-kabel.

Xbox_360_cable_avance.jpg

Lenke til kommentar

Du har ikkje forklart så bra kva kabel du faktisk har brukt. Er det ein grønn kabel som følger med konsollen? Om du har brukt den under, Raud/Grønn/Blå og switchen står på HD så er det ikkje noko poeng i å kjøpe HDMI-kabel.

Xbox_360_cable_avance.jpg

Den er grei ;)

Japp det er den grøn, blå og røde kabelen jeg har brukt med HD swtichen på ;)

Da dropper jeg å kjøpe ;)

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Anbefaler likevel å prøve med HDMI-kabel, det er ikkje alle TV`er som håndterer analoge signaler like godt, og du kan kanskje oppleve ett lite løft i bildet :) HDMI-kabler er uansett ganske billige, så store tapet er det ikkje.

Bare sjekk om boksen faktisk har hdmi utgang før du kjøper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...