AndyPanda Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Har et par høytalere, Yamaha NS-777 for den ene ikke fungerer. Den ene høytalern fungere fint, men på den andre så er det kun mellomtonen som lager lyd. Både diskanten og basselementene vibrerer ikke en gang. Har feilsøkt litt ved å prøve dem på et par forskjellige forsterkere med forskjellige kabler, samt prøvdt å switche elementene i høytaleren, og kommet fram til at elektronikken i den ene høytaleren er ødelagt. Faren min kom fram til at det nok var kondensatorne i høytaleren som hadde tatt kvelden. Problemet mitt er at jeg ikke veit hvor jeg får tak i kondensatorer, og hvem som passer i høytalerne. Noterte følgende fra de 3 kondensatorene som satt i høytalerne: (K)85°C 4 (2) 6 V (K)85°C 4 (2) 5 V 6,3 V 4,7 µF Eventuelt må det skaffes nytt delefilter, men hvor får man tak i dette? Endret 3. oktober 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Har du ikke garanti/reklamasjon lengre? (beklager at jeg tar opp gammel tråd, men har samme høyttalere selv. Greit å vite om dette er noe som skjer med alle ) Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Det veit jeg ikke helt Skal sies at de har stått baki en russebil, og fulgte bare med når vi kjøpte den. Så er litt usikker på om vi har garantibeviset/kvitteringen et sted. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Greit, de ser kanskje ikke helt nye ut lengre heller Har du prøvd å google fact sheet elns? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Litt riper i lakken ja, men elementene i seg selv er strøkne og den ene høytaleren funker utmerket. Er som sagt bare elektronikken i den ene som har streika. Fact sheet? *google* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå