Gå til innhold

Få epost om mange penger

Delvis

Anbefalte innlegg

Fikk denne:

From: [email protected]

Subject: Re: Response 02/10/10 tt4

Date: Sun, 3 Oct 2010 04:23:29 +0100

From Desk of the Secretary-General

World Bank Group, LONDON, UNITED KINGDOM

Dear Sir/Madam

I am Mr. Ben Peter, Bill and Exchange Manager/ Secretary General, Head of the World Bank Finance Group, London Branch, set up to fight against scam and fraudulent activities worldwide. This Group is responsible for investigating the legitimacy of unpaid contract, inheritance and lotto winning claims by companies and individuals and directs the paying authorities (banks) worldwide to make immediate payment of verified claims to the beneficiaries without further delay.

You are being legally contacted regarding the release of your long awaited fund. After a detailed review of your file, the World Bank Group has mandated that your fund should be release immediately The sum of US$10,625,000.00 (Ten Million Six Hundred and Twenty Five Thousand United States Dollars) has been approved in your favor via my desk. I therefore wish to inform you that your payment is being processed and will be released to you as soon as you respond to this letter.

Please re-confirm to us the following:

(1) Your Full Name:

(2) Phone, Fax an

Mobile Number:

(3) Company Name, Home Address:

(4) Profession, Age and Marital status:

Note that the above fund has been cleared from terrorist or fraud related activities.

Thanks for Your Cooperation.

Mr. Ben Peters

(Secretary-General)

World Bank Group.

Jeg fylte ut det som jeg skulle og sendte tilbake. Kan jeg ha gjort noe galt da? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fylte ut det som jeg skulle og sendte tilbake. Kan jeg ha gjort noe galt da? :blush:

Tre ting kan skje.

1) ingenting. Dette alternativet er det beste

2) Du får svar og de vil etter hvert ha deg til å betale en avgift for å overføre pengene. Gjør du det så anse de pengene som tapt.

3) De kan misbruke opplysningene du har gitt til å opprette falske konti eller lignende. Da kan DU bli sittende igjen med kravet om de svindler noen andre.

I tillegg så har du ved å svart bekreftet at du bruker den eposten og du kan forvente deg mer spam.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en klassisk scammail som henter inn andres identiteter. Du kan sjekke om mailen faktisk er fra msn.com ved å sjekke mailheaderen, desverre vet jeg bare hvordan man gjør det med Windows Live Mail. Dersom du bruker WLM, høyreklikk på mailen -> Egenskaper -> Detaljer -> Finn der det står noe slikt som "X-OriginatingPath" eventuelt bare se igjennom teksten etter en annen mailadresse, mest sannsynlig @hotmail.com eller @gmail.com.

Lenke til kommentar

Du er allerede involvert i hvitvasking av penger fra kriminell virksomhet som antaglig blir benyttet til finansiering av terrorhandlinger. Så neste terrorhandling i Europa (med mange skadede og døde) er gjennomført med din hjelp. Sov godt!

Lenke til kommentar

Du er allerede involvert i hvitvasking av penger fra kriminell virksomhet som antaglig blir benyttet til finansiering av terrorhandlinger. Så neste terrorhandling i Europa (med mange skadede og døde) er gjennomført med din hjelp. Sov godt!

Hvaaaa..! Var det jeg som gjorde galt her, jeg ble jo lurt!

Neida slapp av. Kunne ikke dy meg for å se reaksjonen. Jeg sendte svar tilbake, men la inn noe sånn helt tulleinformasjon. For å se om det kommer spørsmål om flere opplysninger.

Lenke til kommentar

Har nå fått ny epost med instruks om hva det neste jeg skal gjøre er:

From Desk of the Secretary-General

World Bank Group, LONDON, UNITED KINGDOM

Telephone: +44-7024070523

Dear xxx xxxxx xxxxxxx,

This is to inform you that your Contract payment, The sum of US$10,625,000.00 (Ten Million Six Hundred and Twenty Five Thousand United States Dollars has being Approved by the World Bank Group today in your favour, However you are also advise to contact the paying bank with the instruction given to you from the Word Bank.

Sir, Note that the board has approved the fund to be release to you via BANK TO BANK wire transfer through our Affiliated Bank in London (Allied Finance UK).

Lastly, I will advise you follow every instruction that will be given to you from the bank so to enable them act fast and remit your funds into your nominated bank account of your choice. Finally do keep me posted with the development of things once you open up a conversation with our affiliated paying bank.

Please all you need to do is to use the information listed below to contact our paying Bank for the release of your funds so to enable them commences with the proper procedures of your transfer and also to make your transfer effectively to your nominated bank account of your choice.

DR. GARY SURREY : TRANSFER DIRECTOR

AIB Finance Plc, 20 EDGWARE ROAD WESTMINSTER

SW1 LONDON UNITED KINGDOM

Telephone: +44-207-060-3022 +44-797-945-8858

FAX: +44-700-580-3157 +44-700-580-3158

Fax: +44-700-580-3124, +44-700-580-3125

Email: [email protected]

Thank You,

Regards

Mr. Ben Peters

Lenke til kommentar

Er vel inne på noe der. Nå svarte jeg ikke på forrige mail, fordi

epost-sdressen nederst der kan se ut til å ha virus eller noe.

Iallefall, fikk nettopp denne "purringen" fra dem.

Lurer på om jeg skal svare likevel og se hva som skjer :hmm:

Kan jo kopiere adressen.

Dear xxx xxxxx xxxxxx,

This is to inform you that we have not heard from you yet since our last e-mail response, however I just made a contact to the paying bank regards to your response, but I was told by Dr. Gary Surrey. that they are yet to receive a message from you, Please I advise you resend your response to them immediately you receive this message, below is there contact informations and e-mail address, do that and get back to me.

DR. GARY SURREY : TRANSFER DIRECTOR

AIB Finance Plc, 20 EDGWARE ROAD WESTMINSTER

SW1 LONDON UNITED KINGDOM

Telephone: +44-207-060-3022 +44-797-945-8858

FAX: +44-700-580-3157 +44-700-580-3158

Fax: +44-700-580-3124, +44-700-580-3125

Email: [email protected]

Thank You,

Regards

Mr. Ben Peters

Lenke til kommentar

Send en stygg mail i retur og sjekk responsen.

Venter enda litt med det.

Har sent svar tilbake nå, og later fortsatt som jeg sluker alt rått.

Så får vi se..

----------

Ved tidlige anledinger jeg har fått lignende saker, har jeg

av og til sent tilbake og utgitt meg som FBI og lignende. Da blir det selvsagt taust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...